måndag 28 februari 2011

Amy Diamond

På allas begäran kommer här ett kort inlägg om den ultimata smurfmänniskan, allas förebild då det gäller litenhet och smurfförebilder.
Amy Diamond heter egentligen Amy Linnea Deasismont och kommer från bibelbältets högsäte, Jönköping, om hon är frikyrklig eller inte kan jag inte uttala mig om. En sommar deltog Amy i åtta talangtävlingar och vann sju av dem, den hon inte vann var jag med i, de övriga sju var det lite si och så med andra talanger, eftersom de flesta kom från en lokal frikyrklig samling. Som så många andra har Amy medverkat i melodifestivalen, dock utan någon större framgång, vinna är ju det ända som gäller, FlickPappans kommentar,. Kan noteras från det året då både Amy Diamond och Christer Sjögren var med i festivalen, då gick telefonerna varma från dagis och ålderdomshem, bådas fans använder ju blöja.
Avslutar med lite bilder

Amy Diamond

Smurfan

Jönköping med Vättern i bakgrunden.

15 kommentarer:

  1. Likheten är slående, kan knappt se skillnad!

    Tycker dock att Jönköping ser ganska mysigt ut....inte som här på åsen förstås, utan lite mer som stugbyn vid Bosarp :)

    SvaraRadera
  2. Visste inte att du deltagit i någon talangtävling. Var det med leende guldbruna ögon?

    SvaraRadera
  3. Känner igen den där blåa saken,hon har nog varigt hos mej för några år sedan!!!

    SvaraRadera
  4. De stämmer nog Senna och hon var på min skjorta också

    SvaraRadera
  5. Cerxes, Har du haft en skjorta med Amy Diamond avbildad, vad blir nästa, Lasse Stefanz elle.
    Senna, menar du Nan.
    Nillan Pe, jag tror också att Jönköping är mysigt, håller med om att det ser ut så.

    SvaraRadera
  6. Vik hädan otrogna ! Ger ni er på allas saftdrickande favoriter ?
    FYYYY!!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Vem menar du, de äkta smurferna eller smurfwannabeen.
    Självklart älskar vi de riktiga smurferna.

    SvaraRadera
  8. Flickpappan ska inte va så tuff jag vet att han har en keps med Lasse Stefanz på,

    SvaraRadera
  9. Som jag har blivit påtvingad av någon....

    SvaraRadera
  10. Alla gillar smurfarna, hade själv allihop, kasta inte skit på dem.
    Amy är väldigt söt.

    SvaraRadera
  11. Söt å söt??? Smurfarna däremot, det kallar jag sött, HALLONSÖTT!!!

    SvaraRadera
  12. Förresten är hon skitlik en SMURF !!! Hahahahaha!!! Klockrent!!!

    SvaraRadera
  13. Som sagt allt FlickPappan skriver bygger på fakta och åter fakta.

    SvaraRadera
  14. Det är ingen som baktalar smurfarna, dessa små blå, obegripliga kryp.

    SvaraRadera
  15. Heil SMURF!!! Heil SMURF!!! Heil SMURF!!!

    SvaraRadera