onsdag 23 februari 2011

Pinsamt med alkohol

Några saker som har inträffat då alkohol varit inblandat.
  • Vaknat i en buske utanför folkets park i Ystad klockan 4 på morgonen.
  • Stått med vatten upp till midjan i en mosse och undrat vad fan gör jag här.
  • Vaknat i en lägenhet med, vad i helvetet är det som ligger sidan om mig, och inte vetat var jag är, har hänt ett flertal gånger.
  • Demonstrerat hur pungstöt går till, det behövs ett elstaket och en pung.
  • Dansat på marmorbordet, mitt eget, och oj, det gick sönder.
  • På bröllop, sagt till den nyblivna bruden, hon där borta, har en hållning som en blöt ostbåge. Fått till svar; det är min mamma.
  • Har några som definitivt inte är rumsrena, vet inte hur unga eller känsliga läsare jag har.

8 kommentarer:

  1. Tja, dessa män, dom behärskar inte alkohol, har haft samma med min man.
    Hälsninga snygg.

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med

    SvaraRadera
  3. Alkohol skulle jag vilja beskriva som ett lagligt substitut för LSD, jag menar, hallucinationer, minnesförlust, lyckorus, osv. Lyckligtvis tror och hoppas jag för allas skull att det inte har riktigt lika många sidoeffekter !!!

    SvaraRadera
  4. Tror nog att personer av det täckta könet också kan uppleva vissa saker, dock inte pungstör, för då är något allvarligt fel. Man kan vara en Babsan då.

    SvaraRadera
  5. Hahaha!
    Hade nästan glömt bort pungstöten, tackar Flickpappan för detta roliga inlägg!

    SvaraRadera
  6. Visst är det så att pinsamheter kombinerat med alkohol även förekommer hos de kvinnliga.
    En vanligt förekommande sak hos berusade damer är att kläderna hamnar på sniskan efter besök i damrummet.
    Har ni inte lagt märke till fenomenet "mummelbyxor" ??

    Tror att för det manliga könet kan man likna "mummelbyxor" med en pungstöt....
    .....först är det en nypande/obehaglig känsla för att sedan bara vara bortdomnat ;-)

    SvaraRadera
  7. Ja eller alla 55+ damer som står på fyndhyllan när dansen slutar 0200 och vill kyssas lite väl mycket

    SvaraRadera
  8. Senna: det är dessa vi kallar "sista minuten-brudar"

    SvaraRadera