tisdag 8 februari 2011

Dag 3 Mina Föräldrar

Min far är en stor svartmuskig men skönsjungande man, med ett stort intresse av djur dock bara sådana djur som är "hippa". I sin ungdom tillverkade han bl.a. träskor åt den tidens kändiselit, han har även sysslat en hel del med ansamlandet av diverse konst åt Trelleborgs kommun. Han är en mycket bra fader som har lärt mig att värdera och utvärdera.
Min mor är en lokalt mycket känd modedesigner med ett flertal konstverk från diverse kändisbaler bakom sig. Även hon har en väldigt musikalisk ådra med skönsång, mezzosopran, som sin stora grej. Från min moder har jag ärvt mitt intresse för mode.
Båda två är födda på det glada 40-talet och uppväxta i eller i närheten av den galanta tätorten Skurup, ett jetset av innefolk.

1 kommentar:

  1. JAAA !!! Nu förstår jag vartifrån all modemedvetenhet vad gäller konst, färgsättning, klädstil, frisyrer m.m kommer ifrån !!!
    Underbart !!!

    SvaraRadera