lördag 26 februari 2011

Jakt med slö sked

Det finns främst två varianter på denna jaktteknik, nämligen smygjakt och gömseljakt, båda med samma resultat, dött byte i detta fall vildsvin, så kallat halalslaktat djur. Smygjakt är som namnet låter, ålning medes hasning tills ett byte hittas, gömseljakt, då har jag tidigare rekat ett place och gömmer mig tills bytet dyker upp. En tredje variant är att jag helt enkelt springer runt i skogen tills jag hittar ett byte, men den här varianten använder jag ytterst sällen. Den här varianten kallas för springjakt.
I alla varianterna gäller det att iklädda sig i ett moderiktigt höftskynke av något självdött djur, gärna en jak. Efter att Juan fixat till håret samt smort in mig med diverse krämer, beväpnar jag mig med en sked av storleken matsked. Var har jag då skeden undrar vän av ordning, jo på ett mörkt ställe där solen aldrig skiner.
Hur går då själva avlivningen till: Efter att ett vildsvin har dykt upp, springer jag efter det och fångar djuret, brottar ned svinet, tar fram min sked och börjar fila på strupen med en j"""a hastighet, efter någon timme, avlider vildsvinet av ren uttråkning. Svårare är det inte.
Ni som använder skjutvapen borde pröva på detta sätt att jaga. Ett mycket mer manligt sätt att jaga på, djuret har trots allt en minimal chans att komma undan.

Obs, det är ingen lokal kändis, även om det liknar.

9 kommentarer:

  1. Åter igen ett väldigt intressant inlägg av flickpappan, mycket fin bild också. Påminner om min man.
    Hälsningar snygg.

    SvaraRadera
  2. Må de vara ett Linderödssvin, tro, för jag tyckte det liknade Cerxes!!??? Hoppas du inte har allt för ont i håret, be Juan ta det lite försiktigt med dina gyllene lockar idag ;-)

    Puss och kram AraS

    SvaraRadera
  3. Jakt med slö sked är alltid ett trevligt ämne !!!

    SvaraRadera
  4. Juan fick massera min hårbotten idag med en specialolja från inre Tibet. Behöver Cerxes något sådant idag.

    SvaraRadera
  5. Cerxes svingade sig hur sängen kl 08.00 idag och sa: Här kan man inte ligga hela dagen, sen var han borta....

    SvaraRadera
  6. Fick han också gå ut och lägga sig på gödselstacken.

    SvaraRadera
  7. Vem skulle det likna då, om det är en liokal kändis.

    SvaraRadera
  8. AraS: Flickpappan sov inte på gödselstacken, han satte igång tv:n på högsta volym och gick in, stängde dörren (för att inte störas av tv:n????) o lade sig i Childs våningssäng. Child låg i min säng o sov.

    SvaraRadera
  9. FlickPappan satte bara igång teven på den volym den hade, för att sen visa hänsyn gick FlickPappan och lade sig i annat rum, på grund av att FlickPappan snarkar ibland då han är onykter.

    SvaraRadera