torsdag 17 februari 2011

Prosa eller poesi

FlickPappan spekulerar om poesi och prosa, här följer ett inlägg om vilket som är vilket.

Ser ni, gossar, om jag säger så här: Jag stiger upp klockan åtta och tvättar mig och dricker kaffe, så är det prosa. Men om jag säger så här: Klockan åtta stiger jag opp, tvättar min kropp och dricker kaffe med dopp, då är det poesi.

Vad säger statsvetaren och tillika poesiexperten Nalim Hardriver om detta. Jag är även nyfiken på hur den välskrivande anonyme gästläsaren har för inlägg till ovan, torde vara något som tilltalar båda.

5 kommentarer:

  1. Jag fattar noll har inget med mina konsverk att göra

    SvaraRadera
  2. Nu börjar vi att prat riktig konst, poesi det är ljuv musik.

    SvaraRadera
  3. Att Cerxes inte fattar något är för mig obegripligt, denna man som gett ut ett flertal alster inom diktvärlden.

    SvaraRadera
  4. Cerxes diktsamling vol 38 is the shit !!!

    SvaraRadera
  5. Stiger upp klockan åtta - kom igen, ta det med måtta. Tvättar sin kropp och dricker kaffe med dopp - sicken flopp !!! ;)

    SvaraRadera