onsdag 9 februari 2011

Dag 4 Mat = Kultur

Fjärde inlägget på min 30 dagarslista handlar om mat, men först ska jag reda ut om mat är kultur, svar NEJ, dock är mat skapad av mig en kulturell upplevelse.
Mat som jag uppskattar, om jag bortser från all kändis och trendmatstjafs som i bland kan bli för mycket.
Det känns som jag skulle kunna göra en lista på mat som jag tycker om och då är det lika med att det är hippt och modernt eller som min vän Gunther von Bockenheim skulle ha sagt, fashionabelt.
  • Grillat kött
  • Saftiga och blodiga biffar
  • Grillad korv
  • Hemgjorda stora hamburgare
  • Stora stekar
  • Gröna oliver 
  • Tibetanska småkakor gjorda av jakmjölk
Cerxes är väldigt glad för hot dogs, vilket inte ska betraktas som människoföda.

För övrigt är jag även en mästare i köket, vilket ni säkerligen förstår. I ett senare inlägg ska jag berätta lite om min vän och högt aktade köksmästare Nan Tunnel, en flitigt anlitad krögare på många innefester i Linderödstrakten.

2 kommentarer:

  1. Och ännu en gång måste jag tillstyrka att denna finkulturella upplevelse kan endast uppnås genom provsmakning av "Flickpappans" egna tillagade rätter, såsom ; Pytt a'la pann serverat med "fågel Fenix ägg" handplockade i Liarumsdalen !!! Superrrbt !!!

    SvaraRadera
  2. Cerxes ska fondera över om han ska ändra sin inställning till hot dogs man vill ju gärna vara inne likt flickpappan, kan medela att elhyvlen kommer även i rövbrun snart.

    SvaraRadera