tisdag 22 februari 2011

Dag 17 Barndomsminne

Jag kan än idag komma ihåg sommaren 77 då hela familjen hade flyttat till soptippen utanför Skegrie. Fader hade byggt ett stort hus utav en massa pappkartonger, både jag och syster hade eget rum. En enorm skillnad från det träskjul vi hade delat med 8 andra familjer innan.
Hela området var fullt med möjligheter, hittade nya leksaker varje dag, och en massa husdjur fanns där hela tiden, stora möss och fåglar.
Mat var heller inget problem, fader och jag var ute och snarade något djur flera gånger om dagen, och tilltugg till detta fanns det obegränsade mängder av.
På kvällen brukade vi sitta framför lägerelden och rosta stora musben samt sjunga frikyrkliga sånger, t.ex. Barnatro.
Jag har många fler barndomsminne, men det får bli en anna gång.

5 kommentarer:

  1. I en kärleksfull familj med en "rejäl" fadersgestalt, det skulle säkert flera må bra av !!! Bara se vad det blev av detta barn ; - FlickPappan !!!

    SvaraRadera
  2. Ja precis se vad de blev av detta barn

    SvaraRadera
  3. Och vad menar du med detta.....

    SvaraRadera
  4. LH Bernt Winnerberg22 februari 2011 kl. 20:19

    Detta bevisar bara vad jag har misstänkt hela tiden

    SvaraRadera
  5. Ska publicera et inlägg om fader vid ett senare tillfälle, kommer att bli lite överraskning då.

    SvaraRadera