tisdag 1 mars 2011

Inge Röe

I mitt yrke som konsult inom anläggningsbranschen har jag vid ett flertal tillfälle stött på många udda personer som sitter bakom spakarna i grävmaskiner, bandtraktorer, lastbilar m.fl.
I alla fall, en av de personer som tillhör det mest udda jag träffat är Inge Röe, kör en Volvo 210, och härstammar från orten Rövslingan utanför Serby. Som namnet låter, kan gemene man tro att det han är lite av en viking, men Inge Röe är så långt ifrån en viking som tänkas kan, både vad gäller kroppshydda och humör. Att få Inge Röe att gå bärsärk skulle nog vara en syn, men ack så svårt att frambringa. Under alla år som Inge Röe körde GM åt mig visade han aldrig någon tendens till att gå bärsärk.
Beträffande kroppstorlek, skiljer det väl cirka 50 kg mellan Inge Röe och en riktig viking, överarmar och ben ska vi inte ens prata om, Inge Röe är en riktig tunnis.
Några av Inge Röes udda talanger är att han alltid grävde baklänges, hur nu detta går till, samt att han alltid svängde åt fel håll. Kan ha varit något problem med höger och vänster. Inge Röe tillhör också en liten men ack så exklusiv skara som har kört Järnhingsten (fick mig att tänka på vita hingsten en annan udda figur, förtjänar ett inlägg vid ett senare skede) Vidare hade Inge Röe en förmåga att limma fast kaffekoppar på bordet, både sin egen och andras, vet inte varför.
I övrigt kan väl tilläggas att Inge Röe är en tämligen duglig maskinist, rent utav en av de bäste, däremot är anläggaren (Jöns Olofsson) som han brukar gå med, en något kufisk person.

11 kommentarer:

  1. Kan bra hålla med om detta då jag har träffat denna person och sett han framföra gm.

    SvaraRadera
  2. Bra att du håller med, men trots allt är Inge Röe en trevlig person, han ska förhoppningsvis tillbringa några dagar på åsen till helgen.

    SvaraRadera
  3. Har Ubbes dator och dyl rasat elle

    SvaraRadera
  4. Ubbe har lovat handikap till er andra, men jag saknar hans inlägg.

    SvaraRadera
  5. Ubbe har lovat handikap till er andra, men jag saknar hans inlägg.

    SvaraRadera
  6. Inget att kommentera runt detta ämne.

    SvaraRadera
  7. And here he is! Tillbaka igen, livslevande och känner mig nästan pånyttfödd !!

    SvaraRadera
  8. Ang. "Röe", trodde jag skulle få se honom här på Åsen till helgen, men någonting som var viktigare kom i mellan, hur nu det kan vara möjligt !!!

    SvaraRadera
  9. Inge Röe är ju som sagt en tunnis, kan ju hänt att han blåst bort.

    SvaraRadera
  10. Nu kanske inte det har framgått, att det är inne och vara tunn. Tänk bara när man ska handla kläder, barnavdelningen brukar bli bra. Halva priset bara. Nackdelen var ju stormen "Gudrun", fy fan.....

    SvaraRadera
  11. Undernärd och tunn är inte samma sak, om du har läst mitt inlägg Stockholmsresan har du idealen.
    Förtsår att du har pr0blem i stormigt väder, om du hade lånat en jacka av mig, hade du haft ett segel.
    Trevligt med en kommentar.

    SvaraRadera