söndag 20 februari 2011

Roos på Ljungsgård

Var i helgen och tittade på dansbandet Roos konsert på Ljungsgård, hotell tusen kramar stod för arrangemanget. Jag hade inte åkt dit om det inte var för att deras manager LH. Bernt Winnerberg hade bjudit mig, först helikopter sedan vip-lounge. Döm av min förvåning då det var en tämligen stor publik, men detta hade sin naturliga förklaring, nämligen den att, en del av publiken var från ett hem av senildementa och sinnesslöa, en annan stor del bestod av resande folk som hade sitt tältläger strax utanför, resten kom från Ekeby, vilket är liktydigt med sinneslöa.
Spelistan var som följer:
  • Tankar av Gnell
  • Gnella, Gnella
  • Den lilla vita haren
  • Leende läppar
  • I natt jag lekte med mig själv
  • Du är min make, älskare, trofaste vän och räddare i nöden, i all evighet tills gud kommer och gör oss ännu mer lyckliga än vad vi är för tillfället.
  • Jag måste ringa Christel
  • Leende gulbruna rektum
Döm av min förvåning, att efter avslutad spelning blev det klart att Roos ska på en turne till alperna och spela på ett antal ölpubar samt att vissa av de så kallade "låtarna" ska framföras på tyska. Detta innebar att direkt efter avslutad "konsert" på hotell tusen kramar bar det iväg i turnebuss, folka, till Alpländerna, första nhalt skulle visst bli Rupholding.
Vem som låg bakom detta. är antagligen den store LH.Bernt Winnerberg, en "plankestrykare" av Hin Håle Själv.
Nåväl FlickPappan får antagligen göra en resa till alpländerna själv och se hur det går för Roos på de tyska eller österrikiska ölpubarna.
To be continue.

11 kommentarer:

  1. Är de slutsålt till spelningarna i Alperna skulle vara kul att lyssna på Roos

    SvaraRadera
  2. Det måste ju vara en ganska stor skara människor som trots allt inte har koll på modet, dansband, ja ja mycket ska man höra innan öronen trillar av !!! Men kanske är det som så att FlickPappan själv bokat bandet just i Alperna för att, just det, rädda oss andra från detta oljud !!! ;)

    SvaraRadera
  3. Finns Roos på riktigt, är det ett band eller något annat, försökte att googla dem men fann inget.
    Hälsningar snygg.

    SvaraRadera
  4. googla på ett sms sätt tror jag!! Gördis

    SvaraRadera
  5. Dansbandet Roos finns på riktigt, och det stämmer att dom befinner sig i alperna för ett antal spelningar, närmast i Saalbach. Om det finns biljetter, vet jag inte. Det finns viss sanning i att jag har varit med och bokat upp dem, just för at slippa höra dem här.

    SvaraRadera
  6. Tror inte att dom finns, annars så var det en kul spellista

    SvaraRadera
  7. Vill ni se Roos, präva på youtube.

    SvaraRadera
  8. Jag tror inte att dom finns, det är några andra personer.

    SvaraRadera
  9. Snygg får nog ta och "snygga" till sina inlägg!! Hur vågar du bara påstå att Dansbandet Roos inte finns!!?? Vi som är världskända i hela Tibbarps-området! Men är man inskränkt i en håla är man !!! GRRRR...

    SvaraRadera
  10. Snygg har nog aldrig njutit av riktigt dålig musik någon gång.

    SvaraRadera
  11. Synd om Snygg - Snyggs förlust!!

    SvaraRadera