måndag 12 september 2011

Fjortispulka

Att stockholmare har ett eget språk är allmänt känt, att dom även hittar på ord och dylikt tillhör också vanligheten. Ordet fjortispulka fick jag höra på Stureplan i samband med min Stockholmsresa. En fjortispulka är tydligen en mintgrön eller chockrosa EPA-traktor som attraherar mängder av fjortisar och annat pack. Fordonet körs endast runt i samhällen som består av talanglösa bönder (Stockholm) som hoppas på sexuellt sällskap. Ordet framhäver användningsområdet fullständigt då fordonet endast är till för att skjutsa runt småbögar utan någon som helst intelligens.

5 kommentarer:

  1. Det är kört ,vår förstfödde Ebba Arne Leo är fjortis ,ponera att hon bor i Tockhålm och faller för en boy med fjortispulka .....aaaarrrrrrggggg
    Hon kan ju bättre ....än sina föräldrar

    Kram o kram
    Helena Leo

    SvaraRadera
  2. Körde P.Leo fjortispulka, har väldigt svårt att tänka mig detta.
    Kunde varit kul att se P.Leo krypa in i en sådan.

    SvaraRadera
  3. Nä men om han hade ägt ett sådant fint åk så hade han inte kunnat ragga på mig ,då jag började ettan när han var i rätta åldern för att framföra fjortispulka ;)

    Helena Leo

    SvaraRadera
  4. Har aldrig åkt epa, det ingick inte i min krets.

    SvaraRadera
  5. Det var mest fjöntar som körde EPA

    SvaraRadera