söndag 27 februari 2011

Dag 22 Något som upprör

Något som upprör mig är alla personer som inte är moderiktigt klädda eller har en trendig frisyr eller om någon heter Pierre. Dessa tre saker är nog det som upprör mig allra mest, möjligen småväxta personer också.
I alla fall, namnet Pierre behöver jag inte ens kommentera, jag har klart och tydligt visat var jag står i detta sammanhang, som sagt, alla franska bögar heter Pierre eller möjligen Jean-Pierre, detta är något som är vetenskapligt bevisat.
Vad gäller klädsel, ser jag dagligen människor som är så illa klädda att jag får lust till att bara gå fram och spy, har själv alltid det senaste inom modevärlden på mig, oftast är det jag själv som har satt modet eller trenden. För tillfället gäller grova kängor, svarta byxor med tryck samt orange reflexjacka också den med tryck, möjligen kan gul reflexjacka duga.
Vad beträffar frisyr är det, på grund av aktuellt väderläge lite svårare att uttala sig om gemene man då många trots allt bär huvudbonad, här vill jag tillägga att det är svart huvudbonad som gäller.
Vad finns det mer som kan uppröra FlickPappan? Dansband och alla lokala dansbandskungar är något som kan uppröra mig, i Linderöd finns det ett dansbandsorginal, Ernic en självutnämnd dansbandsguru, mer om honom vid ett senare tillfälle.

Två frisyrer som definitivt inte är inne eller hippa, dock är tjejen till vänster en äkta bimbo, hon till höger är en wannabee, ser ni skillnaden.


9 kommentarer:

  1. Hon till vänster skulla kunna vara jag, utan den fula frisyren dock!!!
    AraS

    SvaraRadera
  2. Tycker att båda ser lite ut som bimbos, slö blick mm.

    SvaraRadera
  3. Moderiktig klädsel är ett måste, själv klär jag mig gärna i gul reflexjacka med matchande mörka byxor, grova skor (med högt skaft) tillsammans med en vackert "rullad" mössa !!! Du är ett geni FlickPappan ett riktigt modegeni !!!

    SvaraRadera
  4. FlickPappan vet att många inom den inre kretsen går klädda så som FlickPappan vill.
    Måste säga att hon till vänster är en aning lik AraS.

    SvaraRadera
  5. Hon är mer lik mig, jag tror att det är jag. Och den stackars Pierre får återigen sina fiskar varma.
    Hälsningar snygg

    SvaraRadera
  6. Det är bara Frau i den innersta kretsen som vågar gå sin egen väg. De andra ser upp till Flickpappan och vill behaga honom. Frau vill att Flickpappan behagar henne. Hon lever efter devisen; om man blir svettig har man gjort fel, så Frau låter Flickpappan göra grovgörat...

    SvaraRadera
  7. Alltid trevligt då Frau är inne och lägger någon kommentar. Hon har rätt i att andra bara vill behaga honom.

    SvaraRadera
  8. Frau är klok som en bok!
    Inte bara att du lyckats fånga Flickpappan, utan även norpat åt dig den stylist/skräddare som Flickpappan haft sedan tidig ålder.....vi alla är fulla av beundran :-D

    SvaraRadera
  9. Jag är inte fult så moderiktig. Jag nöjer mig med en gul väst, mörka byxor och fotriktiga skor.

    SvaraRadera