söndag 6 februari 2011

Dag 1 Om mig

Jag har precis passerat de 40, vilket innebar att en käpp fick inköpas, i en moderiktig färg nämligen turkoslila med rosa inslag. Käppen är tillverkad av den kände tyske designern Gunther van der Löwenbreu III.
Nu till mig, jag är uppvuxen i ett mycket trendigt hus, så kallat sockerbit, och redan i min ungdom fick jag mitt intresser för mode och skönhet. Jag hade och har alltid moderiktiga och trendiga kläder på mig, man kan säga att det är jag som sätter trender och vilket som är inne, åtminstonde i Liarum och Vladivistok. Mitt yttre vårdar jag ömt med diverse krämer såsom min egentillverkade fuktighetskräm, kan beställas via vissa välsorterade och trendiga boutiqer i New York.
I mina yngre år fick jag ofta frågan Hur kan du vara så vacker men ändå med en så naturlig look, Ja som svar på frågan, jag är en naturbegåvning.
För att uppnå glans 73 på håret så krävs det åtminstonde 1267 borsttag varje dag, till detta har anlitat Juan, en liten spanjor med baskiska rötter. Vidare om hår, det krävs åtminstonde 3 rejäla inpackningar varje dag, vilket Juan hjälper mig med, för att få ett vackert och naturligt hår.
Övriga intresse är som sagt design och då främst trä, ett mycket naturligt och vackert material, jag har ju varit med och skapat stommen för många av världens mer kända designer, t.ex. Kurt Strummel, Heins Bliedenhagen samt XAN YANG.
Detta var lite kortfattat, blir mer sedan, tänkte avsluta med en utelista ingen rangordning inbördes.
  • Tvål från Yves, Fyy
  • Balsam från Gaultier, främst då den med persika
  • Den ryske författaren Pjotr Sukov
  • Färgen gräddvit med äggskals struktur

4 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggvärlden och tack för en underbar blogg!! Jag kommer med glädje att följa dina tips och din utelista, man vill ju inte riskera att använda något som är ute!!!

    SvaraRadera
  2. Känns skönt att man nu äntligen kan hänvisa sin man till en riktig trendguru för lite stiltips :-)!

    SvaraRadera
  3. Denna sida är ju bland annat för de män som har lite svårt med moderiktigt utseende. Till din man kan jag t.ex. rekomdera en inpackning gjord utav vilda blommor från södra Sudan

    SvaraRadera
  4. Bra med en modesida för oss män mitt i livet

    SvaraRadera