fredag 18 februari 2011

Träning enligt FlickPappan

Allt tjat om träning från människor som inte vet vad riktig träning är. Jag kommer ihåg från min tid som instruktör för Seal, Sea-Air-Land, de amerikanska elitrupperna, här kan vi prata om träning. Även om mode och stil inte var högt prioterad, var det hård träning. En del av den här träning använder jag fortfarande, här följer hur en träningsdag för FlickPappan kan se ut, tilläggas är att detta är ett lätt program.
Morgonpasset.
Klockan 04.00 ringer klockan, alltid, det första jag gör är att krypa ner i min isvak helt, här tillbringar jag 5 minuter under vattnet, detta för att få igång cirkulationen och stänga till porer.
Därefter tar jag på mig ett trendriktigt höftskynke och springer min löprunda på 11 km, tillbaka från rundan 04.45 gör jag 80 armhävningar på krossat glas, allt för att härda handflatorna.
Efter detta blir det en skållhet dusch, ut ur duschen och torkar mig med en gammal rasp eller ett leccablock.
05.10 insmörjning med diverse fuktighetskräm, till detta har jag hjälp av två styck 17-åriga blondiner med toppiga bröst, efter insmörjning kommer Juan och lägger mitt hår.
06.00 klar för frukost som består av en näve kallt grus, fraktion 0-16, detta håller magen i trim.
Kvällspasset
22.00 startar passet med isvaken, därefter 80 situps på en spikmatta, bestående av 7 styck 4 tums spik.
För att träna upp arm och benstyrka brukar jag ha dragkamp med en av våra hästar, Idun en envis 5åring. Avslutningsvis springer jag med en skottkärra fullastad med betong genom skogen i mörker, allt för att träna upp reflexer och mörkerseende.
Innan sängdags 00.00 brukar jag skrubba mig med grovt grus.

10 kommentarer:

  1. Du måste vara extremt vältränad, både en skönhet och vältränad, mums.
    Hälsningar snygg.

    SvaraRadera
  2. Detta liknar nästan min dag istället för dragkamp brukar jag bocka 32mm armeringsjärn runt öronen till ett av mina konstverk

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är dags att vi släpper en ny trendig workout-dvd med alla våra hemliga teäningsknep, kanske t.o.m en inbjudan till det hemliga "spaplacet" vid Ubbes och Tess privatägda Å !!!

    SvaraRadera
  4. Jag har hört talas om väldigt okända örter som ska finnas i Ubbes o Tess spa anläggning tycker vi ska se om vi kan boka en meting där någon gång

    SvaraRadera
  5. Ni är alltid välkomna till detta "naturliga" paradis, nytt för i år är bl.à Hägerbalsam, Lövgrodsinpackning med kräffsepealing !!!

    SvaraRadera
  6. Mycket orginal och originella sysselsättningar uppe i glesbygden.

    SvaraRadera
  7. Om inte annat, blir det väl lite dopp och dryck i spaet fram emot augusti antar jag.
    En träningsvideo är ju inte fel, själv har jag ett tiotal ute på marknaden.

    SvaraRadera
  8. Kanske du kan bli lika stark som mig en dag.
    Jag e så stark nu att det inte är musklerna som är begränsningen utan skelettet.

    SvaraRadera
  9. Så trevligt att se Dunder-Danne här inne, hoppas att det kan glädja lite på ditt hemliga uppdrag.
    Behöver du träningstips är det bara att höra av dig, glöm inte att jag varit SEAL.

    SvaraRadera