fredag 25 februari 2011

Dag 20 Mina förebilder

Förutom den självklara förebilden nämligen min väldigt dominanta Frau har jag ett antal andra förebilder eller personer som har betytt/utbildat mig till den jag är idag, FlickPappan.
  • Killgänget av 6-åringar som varje dag skulle ge lillkillen på 5 år, jag, stryk. Detta år av mitt liv lärde jag mig kampsportens ädla konst, både med avseende på styrka och psyke. I efterhand har jag dessa småligister att tacka för mitt järnhårda psyke. Kan ju tillägga att de flesta av dem är malda till minkamad nu.
  • Japanskan Muttakomi, en äldre dam som lärde mig kärlekens konst under mitt år som kunskaps och sextörstande student i Japan. Från henne har jag lärt mig kvinnans 33 erogena zoner, för normala människor är bara 7 zoner kända och för en del sinneslöa är bara 2 zoner kända. Fick även lära mig att ge en kvinna orgasm på 21 olika sätt allt från enkla till kvadrupla.
  • Kal P Dal, denna gigant inom svensk skånsk musik, det var Kalle som fick mitt musiköra att vakna, glömmer aldrig då jag som 10 eller 11 åring såg honom Live på Sjöbo marknad. Tyvärr försvann han från sitt jordeliv allt för tidigt. Rock on in heaven eller som Kal P Dal skulle sagt, Knabbar poe himelns door.
  • Professor Jes La Cour Jensen, en dansk akademiker av rang som höll alla föreläsningar på engelska under hela min tid på LTH i ämnet Teknisk vatten resurslära. Helt obegripligt, tur att jag är ett språkgeni.
  • Galileo Galilei, den gigant och urfader inom naturvetenskapen, han som ledde den naturvetenskapliga revolutionen på 1600-talet, hans bok Dialog om de två världssystemen, från 1633, ett mästerverk.

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj, har inte varit inne på en dag och en massa inlägg, dock är jag ingen fan av Kal pedal.
    Hälsningar snygg.

    SvaraRadera
  2. Ja på den här bloggen är vi lite på hugget, i motsats till andra som bara skriver lite då och då.
    Har du överhuvudtaget lyssnat på Kal P Dal.
    DO IT

    SvaraRadera