fredag 11 februari 2011

Dag 6 Min sista dag

Eftersom jag lever efter devisen att varje dag är den sista, har jag inga direkta tankar eller önskemål om denna dag. Jag kör mina hårda träningsprogram, kommer ett inlägg om hur man tränar rätt, inget jävla tjafs här inte, äter min mat, dricker min extremt dyra whisky, gör mina modeshower och inredningsprogram mm. lever kungaliv vill säga.
På tal om inredning har jag precis skrivet ett kontrakt med det statliga tevebolaget, Valhangdcook, i Burma eller Myanmar som militärregimen kallar sitt land för, (skit samma vad det heter, jag får snuskigt bra betalt) om en serie på 13 avsnitt.
Som bekant är ju Burma/Myanmar ett av världens fattigaste och minst utvecklade länder. Landet får mycket av sina inkomster från försäljning av heroin, (kärnvapen). Varje avsnitt ska handla om hur dessa små undermänniskor, på ett enkelt och billigt sätt ska kunna inreda sina små hyddor så effektivt som möjligt. Till varje program får jag en budget på 1000 kyat (lokal valuta) att fritt spendera. En hel del av programmen ska spelas in längs med Irrawaddyfloden (längsta floden i Burma)
Under inspelningen hade jag även tänkt att fokusera en hel på kulten i landet, som i huvudsak baseras på Theravada-riktningen av buddhismen. (har själv varit buddist ett kort tag av mitt liv)

Det verkar som om jag kom ifrån dagens ämne, vad jag skulle göra om det var min sista dag? Hmmmm, jag skulle nog, klä mig i dagens modetrend, låta Juan ta hand om mitt hår, krama Frau und Child samt dricka en svindyr whisky.

1 kommentar:

  1. Låter intressant, kanske kommer det något om inspelningen.

    SvaraRadera