lördag 12 mars 2011

Trender från Båstad

Kortfattat om de trender inför våren som bestämdes på konferensen som för övrigt löpte väl, inga större skandaler förutom att Big Björn lekte kast med liten människa med en liten man vid namn Bo Mull. Har lite bråttom eftersom jag är inbjuden som VIP till kvällens melodifestival, och den kan inte börja för än jag är på plats. Självklart blir det ett inlägg från kvällens begivenhet under morgondagen.
I alla fall de trender som gäller är, uppdelat i fyra olika kategorier.
  1. Livet på landet, upprullade chinos, shorts och stickat, det är looken för lata dagar på landet, utanför staden i vår. Den klassika ökenkängan är en säker investering och funkar i alla lägen.
  2. Safari i stan, den starka armelooken övergår i sommar till en mer avslappnad och luftigare safaristil. Beige och gröna toner på t.ex. ofodrad kavaj, M65-jacka och shorts.
  3. Sporta snyggt, enkla och rena träningskläder är det som gäller i de flesta svenska kollektioner i vår. Collegetröjor, sweatpants är ingen nyhet eller innovation i sig själv, utan det är hur man bär upp plaggen.
  4. Nonchalant elegant, dressad behöver inte vara samma som stram och stel. I vår görs kavajer och kostymbyxor i mjukare material som tillåts vara skynkliga, ska dock undvika neonfärger.

12 kommentarer:

  1. Min neonrosa kavaj från -86 skulle alltså inte vara inne även om, ett stort OM, ett väldigt stort OM!!! Den fortfarande hade passat? Skrynklig och med axelvaddar, neonrosa, V-formen på denna vackra skapelse gjorde ju att man såg ut som Rambo, trots att man bara var 12!!!

    SvaraRadera
  2. Jag är tämligen säker på att den inte hade passat, samt färgen är för tillfället hopplöst ute.

    SvaraRadera
  3. Känns helt rätt, med tipsen, är lite osäker på stickat på landet.

    SvaraRadera
  4. Även om jag anser att jag är kunnig inom SMS, så tar jag TACKSAMT emot dessa tips!

    Ska genast sätta skräddaren och personliga designern i arbete, för att i ett tappert försök hålla samma väldressade utseende som FlickPappan under sommarens VIP-fester och konserter :)

    SvaraRadera
  5. Du får nog fixa något till Heins också, jag tror att stickat är hans melodi.

    SvaraRadera
  6. Haha, melodi var det ja!! Stickat ska vi nog fixa, funderar på om helstickad kropps-strumpa i kakigrönt skulle funka? Ah, går väl ta fram ökenkängorna och svart arbetsbyxa med stickad tröja till. Tack för alla tips FlickPappan!!!

    SvaraRadera
  7. Absolut!
    Kommer att matcha som aldrig förr :)

    SvaraRadera
  8. Helstickad kroppsstrumpa i kakigrönt, jag bara väntar att se någon i det. Det kommer att belönas.
    Jag finns ju här för er med mina SMS-tips. Ska försöka att ägna mig mer åt detta framöver.

    SvaraRadera
  9. Åh! Då är ju min stickade kroppsstrumpa i en mintgrön nyans helt rätt för ett "svinaparty" i skogen på åsen!! Skönt - alpturnén har tärt på checkhäftet! Gnell är lite gnelligare än vanligt just på den punkten...

    SvaraRadera
  10. Kroppsstrumpa på Tistel hade varit trevligt att se, mintgrön nja, lite fel färg.
    Jag förstår att det tärt på checkhäftet, se morgondagens inlägg.

    SvaraRadera
  11. Är inte någon stor fantast av kroppsstrumpa, kan man kompensera det med Skogsgrön Fiberpäls istället?

    SvaraRadera
  12. Tror inte att det skulle vara trevligt att se någon som Dag-otto i kroppsstrumpa, det skulle bli för mycket Pierre över det hela.

    SvaraRadera