söndag 6 mars 2011

Dag 27 Favoritplats

FlickPappan har ett antal favoritplatser, tänkte nämna några stycken. FlickPappan har under tidens gång skiftat favoritplatser, från att ha varit trygg i mammas famn, till att vara självständig och trygg på egna ben. De platser som tilltalade mig i min ungdom var, Cheopspyramiden som jag besökte under mina år som spion i Egypten samtidigt utförde jag ett antal uppdrag med att förföra drottning Sala i Babylons hängande trädgårdar och i bakgrunden kunde man se Zeusstatyn på Olympia. Min största synd begick jag i Artmistemplet i Efesos då jag av misstag hade förväxlat det med Mausoleet i Halikarnassos då jag var på jakt med min sked efter Kolossen på Rhodos, honom fick jag tag på under Fyrtornet på faros.

På senare år i samband med min frigörelsefas från vissa typer av SMS-personer, främst typen Pierre, har jag upptäckt en dragning till några nya platser såsom, Chicke'n Itza i Mexico där jag hade en utställning med toppiga modeller, något som jag även hade i Colloseum i Italien. För några år sedan var jag även och besökte Taj Mahal i Indien tillsammans med Pam och Cam vilket slutade med en jakt på Kinesiska muren eftersom Pam och Cam fortfarande var sura över vem som var bäst i livräddartornet, det slutade med att jag fick fly till Petra i Jordanien. Den sista fasen av min frigörelse skedde på Cristo Redentor i Brasilien efter att jag först besökt Machu Picchu i Peru.

Men trots alla mina resor till kända platser är den bästa platsen dock i sängen med Frau.

7 kommentarer:

  1. Ja vad ska man säga om detta, flickpappan har upplevt mycket innan han träffa sin frau med ..... i vädret.

    SvaraRadera
  2. Tycker att jag känner igen ovan platser, skulle själv velat se dem, lite gulligt på slutet.
    Hälsningar snygg.

    SvaraRadera
  3. Ännu en exeptionell vändnig i samtalsämne, länge leve konungen på Åsen!
    Hell FlickPappan!!!

    SvaraRadera
  4. Min favoritplats på jorden håller jag ytterst hemlig, då jag anser att om denna skulle läcka ut är min själva existens kunna vara hotad! Men den är fin, min favoritplats alltså!!! :)

    SvaraRadera
  5. Måste säga detsamma till UBBE RÖDÅ för alla sina kommentarer.
    Heil Ubbe....

    SvaraRadera
  6. Nopp! Ni kommer aldrig hitta MIN favoritplats! :)

    SvaraRadera