söndag 13 mars 2011

Melodifestivalen

Även om FlickPappan inte är någon beundrare av melodifestivalen var jag trots allt på plats i Globen, inbjuden av arrangörerna med egen vip-lounge och allehanda tillbehör. Som den musikguru jag är vore det en synd om FlickPappan inte fanns på plats för att betygsätta artisterna. Efter att både Carola och Christer Björkman hade försökt att hångla upp mig i en hörna, den ena fick en rak höger och den andra fick jag artig och vänligt säga nej till, trogen Frau, kunde jag inta mitt högsäte och showen kunde börja.
  1. Danny Saucedo, en artist kan inte ha ett namn som påminner om John Travolta som Danny Zuko i 1970-talsklassikern Grease, det blir med automatik en jämförelse och då förlorar alla. Denna fantastiska film med alla underbara dans och sångschener. FlickPappans råd, byt namn.
  2. Sara Varga, med tanke på efternamnet och låttitel, spring för livet, är valet tämligen uppenbart, Run for your life. Det bästa med detta bidraget var hennes mamma, Kerstin Bäver.
  3. The Moniker, va fan va de för jävla skit, en jävla Thomas di Leva wannabee, samma jävla skit båda två, fy fan, finns det ingen jävla gräns för vad homo Christer släpper fram. Nej mal fanskapet till minkamad.
  4. Brolle JR, Junior för vad, en broilerkyckling. Brolle eller Kjell, vilket är väsrst. Elvis var stor på 50 och 60-talet, funkar inte riktigt nu. Jag får ge killen kredit för att var välklädd och välfriserad, det kan jag erkänna.
  5. Linda Bengtzing, nu börjar vi prata, ett par silikonbröst (Pat-Rik fixar) i storlek C-kupa, behöver inte överdriva, på henne, då skulle FlickPappan överväga ett upphånglade i ett hörn. Det är verkligen inte något fel på henne. Texten är ju skriven direkt till/om FlickpPappan, en riktig man, en riktig karl, får kvinnor att explodera etc. etc. FlickPappans råd, silikonbröst i C-kupa storlek.
  6. Nicke Borg, tuff kille som vågar på sig något sådant, töntstämpel, tror han verkligen att han får komma tillbaka till Backyard Babies, vad blir nästa, Dregen på melodifestival, tror inte det.
  7. Swingfly, tror svenska folket verkligen att det går att skicka en neger till Tyskland, vad är tyskar bra på, JO att rensa ut sådant som inte är välkommet eller passar in, passar en neger in, NEJ. Vad hade hänt, JO den svenske deltagaren hade försvunnit.
  8. Sanna Nielsen, den "lilla" fågel från Bromölla, åtminstonde rätt del av landet. En kraftig urring och en push up på henne så hade lyckan varit gjord (AraS kan det här med urringning) och segern hade varit vunnen.
  9. The Playtones, skillnaden mellan Rockabilly och Hillbilly är hårfin, inavel och banjo är de två saker som skiljer. 1950-talet ringde och ville ha tillbaka sin utrustning. Dock ett plus för ståbas, ett riktigt manligt instrument.
  10. Erik Saade, förra året en pojkman, vad är det, typ en fjortis, i år vill han vara populär. Lille gossen Erik går hem hos dagisbarnen, max upp till åldern 6-7 år, dock inte Child, hennes stora idol är Lemmy (Motörhead).
Som vanligt var pausmusiken bättre än alla bidragen tillsammans, Rock You Like a Hurricane, en gammal Scorpions slagdänga samt en klar vinnare This is my life med Dynasy, i en bra mycket bättre version.
Vann rätt låt då, ja enligt svensa folket och juryn var det så. Enligt FlickPappan var det en låt som var klart bäst, se nedan video, får en att tänka tillbaka på 1980-talets glada dagar. Hade den varit med i tävlingen, hade det varit en självklar vinnar.

20 kommentarer:

  1. Helt klart vann rätt låt, en söt pojke före en annan söt pojke, fast låten var bra också.

    SvaraRadera
  2. Bra sammanfattning av gårdagens tillställning!

    Från VIP-loungen kunde fam. Hallonen konstatera att att låtar höll samma nivå!
    Men mitt hjärta slår lite extra för Brolle och Nicke Borg, vilket iofs inte är helt oväntat kanske?
    Dock hade ett bra alternativ varit om man skickat "paus-underhållningen" till Eurovision :)

    Känns som att denna musiktävling behöver en liten makeover för att få fram ett bidrag som verkligen slår internationellt...och där kommer FlickPappan in i bilden!

    Med alla de kontakter och höga positioner som du besitter, kanske en "spinoff" på C. Björkman vore på sin plats :)

    Komponera ihop en bra låt (jag vet att FlickPappan har stora kunskaper inom musikvärlden) och ta fram nya stjärnor, kanske är melodifestivalen rätt forum för Roos eller YLLAR?!

    SvaraRadera
  3. Som den stora Buskisartist jag är har jag redan valt min typ av musik, men håller med föregående talare.
    M-festivalen behöver något nytt, även om den har bättrat sig under senare år.

    Vad är Roos och Yllar? Lokala band från Åsen?

    SvaraRadera
  4. En liten spinoff på C. Björkman håller på att utvecklas i min hjärna.
    FlickPappan har faktiskt fått frågan ett par gånger om han vill ta över festivalen, men jag anser att jag inte har tid för tillfället.
    Jag tror inte att Roos är något för melodifestivalen, men YLLAR hade nog slagit stort, speciellt då med Heins Hallonen senaste hit, Stora Pattar o Lide Lemonad.

    SvaraRadera
  5. Till Dag-Otto, om du är en smygläsare som har bestämt dig för att kommentera regelbundet är det bara trevligt.
    Lite information till dig då, dansbandet Roos finns att läsa om på inlägg från februarimånad, Roos kommer mer från Söderåsen. Kommer även ett inlägg under veckan om dem.
    YLLAR är ett lokalt rallyband, finns lite att läsa om dem på Linderrödseliten samt även på en del andra inlägg.
    Annars välkommen.

    SvaraRadera
  6. Child tyckte också att vinnaren var söt, i samma klass som Lemmy.

    SvaraRadera
  7. Tack för informationen och TACK för en trevlig blogg!
    Jag kommer att fortsätta följa denna och komma med inlägg.

    Väl Mött.

    SvaraRadera
  8. Alla övriga vänner, Dag-Otto ska vi behandla med respekt, kan kanske vara något för framtiden, FlickPappan ska noga följa upp detta, kan bli belönad med ett omnämnande också, tiden får utvisa.

    SvaraRadera
  9. Denna helgen går i fruktans tecken, jag har lyckats se Amy, Jean-Pierre Barda och Christer Sjögren på samma helg!!!

    I fear no evil as i walk in the valley of death...

    SvaraRadera
  10. Finns det en bakgrund till presentation av artisterna, är de sanna, jag undrar

    SvaraRadera
  11. Sanna karaktärer? Tja, hyffsat nära sanning, eller?

    SvaraRadera
  12. Allt som skrivs på denna blogg är en sanning med modifikation.
    Tycker synd om Ubbe som fått utstå detta samma helg.

    SvaraRadera
  13. Kan det vara så att en C-kupa mini (och i ganska svajigt skick) har förblindat FlickPappan??!! Inte ens i denna tappning är den bra....

    SvaraRadera
  14. Vad jag menar är att hon borde skaffa sig en riktig storlek, detta hade gjort susen, en solklar vinnare i så fall.
    I eliten finns det en, Pat-Rik, som sysslar med sådant, kan ordna bra pris.

    SvaraRadera
  15. Håller meds, linda skulle haft större tuttar, annars så var hon skit bra gillar henne mycket

    SvaraRadera
  16. Ligger mycket i vad Sven säger, som jag skrev silikon i storlek C-kupa.

    SvaraRadera
  17. Den storleken har jag, fast naturliga, fasta och sköna...

    SvaraRadera
  18. Ibland undrar jag vad Snygg är för en person, lägger ut texten om sig själv då det kommer in på vissa ämne såsom kvinnliga behag, korv, synd mm.

    SvaraRadera
  19. Jag hade förväntat mig ett mustigt och saftigt inlägg om den stora finalen. Med tanke på innehållet i inlägget om den svenska finalen, torde ett inlägg om den stora begivenheten som hölls i Dusseldorf i helgen vara riktigt saftigt.

    SvaraRadera
  20. På grund av tidsbrist så får detta anstå till ett annat år.
    Fanns egentligen inte så mycket att kommentera som vanligt vann fel låt.

    SvaraRadera