söndag 13 mars 2011

Uppdateringar 13/3

Som vanligt är det Ubbe som vinner kommentarsligan, den ende som hotar är FlickPappan själv, eftersom jag försöker att kommentera de flesta. Tistel Roos hade lovat att ge Ubbe en match, vad blev det av det, nada, skyller på en handskada. Men eftersom fru Roos gärna vill hamna på högra sidan får hon bli veckans uteperson, normalt håller hon vad hon lovar. Veckans inneperson blir rocktrollet Nan Tunnel, nu kanske Nan kommer med en eller annan kommentar.
Veckans bubblare går denna vecka till Dag-Otto, en smygläsare som hädanefter har lovat att lämna avtryck.
Eftersom min 30-dagarslista är slut, tänkte jag i slutet av denna vecka utlysa en tävling om en ny lista på sju ämnen, ett för varje dag. Om någon kommer på sju bra ämnen, tar jag denna lista, alternativt plockar jag ihop till en lista eller så gör jag båda saker. Kommer även att läsa och ta till mig anonyma listor.
Veckan som följer ska jag knyta ihop lite lösa trådar, såsom Wannabelistan, Roos på alpturne, lite mer Amy, Gaygala 3 mm. mm.
Veckan därpå blir det en Temavecka, troligtvis om djur och stallflickor.
Avslutningsvis så måste jag säga att bloggen har saknat Cerxes denna vecka, men han har varit på uppdrag utomlands samt varit aktiv i Globen under schlagerveckan. Välkommen tillbaka, finns en del för dig att läsa.

10 kommentarer:

  1. Ville bara tacka FlickPappan för en underbart skön blogg, då mitt mål uppnåtts, att stötta och vara behjälplig för honom under hans 30 dagar. Måste jag med stor och svår smärta låta honom fortsätta sin vandring lite ensammare. Jag kommer alltid läsa din blogg så länge du skriver men avtrycken kan tänkas bli lite färre...

    ;(

    SvaraRadera
  2. Oj, ja det var minsann inte illa :)
    Som nykomling bland läsarna och redan omtalad, tack som fan!
    Till Ubbe måste jag säga: FORTSÄTT.
    Har läst genom bloggen och dina kommentarer tillsammans med Flickpappans inlägg är underbara!

    En trevlig sak som hade uppskattats är ett foto på Linderödseliten, kanske ngn man känner :)

    SvaraRadera
  3. Anser att jag skriver en del inlägg. Håller med ovan om att ett foto hade varit kul.

    SvaraRadera
  4. Vi vill veta mer om rocktrollet. Längtar efter det, heja rocktrollet.
    Rocktrollet rockar.

    SvaraRadera
  5. Tistel hade även lovat att diska... ett löfte som fick alla andra löften att gå om intet!! Men nu så....

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja se lite mer inredningstips i bloggen nu när listan är slut... är inte klokt - har du redan varit 40 år så läääänge ?? ;)

    SvaraRadera
  7. ....tur man fortfarande är så ung och välhållen. Gäller att hålla sig i trim när man är sångstjärna i ett så berömt och känt band som vårt!

    SvaraRadera
  8. Ubbe så kan du inte skriva, tänk om någon tar över din första plats, men jag förstår nu när tjällossning mm uppstår.

    Dag-Otto, på denna blogg kan man nästan bara bli belönad så länge man är snäll mot eliten i Linderöd.

    SvaraRadera
  9. Min kära Tistel, din tur kommer också, det går fortare än du tror.
    Tog visst skruv med veckans uteperson.
    Inredningstips kommer var så säker.

    SvaraRadera
  10. Hoppas att det är någon som har börjat att fundera på en ny liten lista.

    SvaraRadera