tisdag 22 mars 2011

Stallflickan Tina Fröjd

Då jag och Frau und Child även har ett stuteri, Stuteri Höglyckan, har vi behov av stallflickor, jag har tjatat länge på Frau att det ska vara två 17-åriga flickor med toppiga bröst men det har inte fått gehör.
I alla fall, sedan 6 månader tillbaka har vi en stallflicka, Tina Fröjd, som även har sin häst, Pralin, hos oss. Fröken Fröjd är en väldigt stilmedveten ung dam, alltid välfriserad och klädd i moderiktiga stallkläder. tyvärr är fröken Fröjd inte 17 år utan 22 år, hur det är med mitt andra krav, vet jag inte. Fröken Fröjd är en
utomordentligt bra stallflicka, hon är här mycket och hjälper min Frau med hästarna, rider sin egen häst samt kör på träning med min Frau.
Förutom sitt arbete som stallflicka har fröken Fröjd ett yrke sidan om som designer inom billackeringsindustrin, det är hon som tar fram de flesta nya trender och influenser.
FlickPappan med familj uppskattar verkligen fröken Fröjd, t.ex. då vi var på skidsemester, bodde fröken Fröjd i vårt residens och skötte marktjänsten såsom utfordring av djur, speciellt mina vilda småfåglar hade det extra bra då fröken Fröjd skötte om dem, dom fick komma in på kvällen och sova i sängen.
Jag vet inte om jag ser fröken Fröjd som en andra fru eller som en extra dotter, hon är lite ung för det här med fru samt att jag inte är inne på det här med bigami. Som en extra dotter, är hon lite för gammal. Fröken fröjd får gå som en tremänning eller syssling.
Den ende som lider lite av att fröken Fröjd har kommit in i våra liv är Juan, han är helt enkelt avundsjuk eftersom fröken Fröjd får bo i huset och han bor i vedskjulet.

13 kommentarer:

  1. Trevligt inlägg om fr. Fröjd!
    Förstår att detta lilla energiknippe (nästan som Nan) är uppskattad på Höglyckan!

    Finns det fler tjänstefolk, förutom fr. Fröjd och Juan?

    SvaraRadera
  2. Om jag inte misstar mig så har ju faktiskt Frau blivit missatgen för att vara fröken Fröjds mamma så det kanske inte är helt fel med att se hennes som dotter, du är 40, hon 22, du kan alltså vara hennes far... Fniss....

    SvaraRadera
  3. En massa djur och stallflickor, vad blir det sen.
    Finns det någon affärsrörelse som inte redovisas.

    SvaraRadera
  4. Jo detta lilla energiknippe har ett högt tempo, men med tanke på hennes låga ålder så.
    Påminner faktiskt en del om Nan, samma tempo, dock ett lugnare humör.

    Och JA, jag är så gammal att jag kunde varit hennes pappa, inte illa då man tänker efter.
    Jag är till och med så gammal att jag kunde haft barnbarn. Sug på den.

    SvaraRadera
  5. Allt redovisas helt öppet med en riktig revisor.

    SvaraRadera
  6. Kommer ett inlägg om Nettan Van Der Sen senare i veckan.

    SvaraRadera
  7. Ser fram emot vad du ska hitta på att skriva om Nettan!!!!

    SvaraRadera
  8. Som vanligt skriver FlickPappan bara sådant som baseras på sanning och åter sanning. Sakligt uppbyggda agrument med väl underbyggd grund.

    SvaraRadera
  9. Jag kan förstå att FlickPappan uppskattar att ha en stallflicka - jag menar vilken status att kunna på "kåktajlpartyn" med Linderödseliten nämna att min stallflicka gjorde si eller så! :-D. Själv har jag ju haft Frau som "stallflicka" - hon passade våra friodlade silverfiskar de tre veckor vi var på turné för några år sedan. Samtidigt passade hennes dåvarande schäfer på att fostra granntantens hund som titt som tätt for igenom vår trädgård på jagt efter någon igelgott eller annat småvilt! En blick från Ikko och den hunden återvände aldrig mer!
    Har du en sån blick FlickPappan?

    SvaraRadera
  10. Ikko var en väldigt trevlig hund.

    Det är inte för intet man kallas för Mannen med ormögonen eller han med Örnogonen eller Alfahanen med de grymma ögonen.

    SvaraRadera
  11. Crillan: det var den sommaren det hela började gå utför för Frau......

    SvaraRadera
  12. Ty mörkrets furstar skola springa skrikandes med svansen mellan bena då FlickPappan skådar genom deras hjärtan med sina ormaögon!

    FlickPappan 89:23

    SvaraRadera
  13. Mycket bra sagt Ubbe, det blir en belöning på detta.

    SvaraRadera