måndag 14 mars 2011

Rocktrollet Nan Tunnel

En liten jämförelse mellan Nanne Grönvall och vårt eget lilla rocktroll, Nan Tunnel. Linderödseliten har ett eget litet ilsket Rocktroll i form av Nan Tunnel, detta lilla yrväder från Sösdala, ett inlägg om denna by och tiden som var där kommer. Då Nanne rockar på de stora scenerna i Sverige, håller Nan mer till på den lokala scenen i Linderöd samt Venestad, Nan är även stor i de yttre delarna av mongoliet, och då menar jag till växten. Sin rocktrollsutbildning fick hon i Sösdala under sent 1980-tal, med ett flertal framträdande på lokala fester och ölhak, mycket dans i högklackat på bord. Minns speciellt en gång då Nan körde kosackdans (hopak) på ett nytt ekbord på det lokala ölhaket smyg in kryp ut, som vanligt hade Nan stilettklackar med en längd av ca 15 cm, fint bord. Med ett krafigt tuperat hår och med en ilsken och vild blick drar Nan fram som en orkan, dock en liten en, kanske egentligen mer som en styv kuling.




Enligt rykte ska det vara Nan Tunnel i svart kjol och gul jacka.

18 kommentarer:

  1. ett litet elakt troll i skogen bodde, alla barn för för henne rädda
    hjälp oss hjälp oss
    det lilla stygga trollet kommer

    SvaraRadera
  2. Vik hädan du gula troll - måste vara en av Rocktrollets gula perioder. Nu när hon mött dig FlickPappan så har hon förhoppningsvis tagit sitt förnuft till fånga och övergått till en mera nyanserad svart skala som t ex veckans modefärg.

    SvaraRadera
  3. När jag, Tocke och Kåttis var riktigt unga hängde vi på olika sk. inneställen i Sösdala. (både Heins och Kåttis är uppväxta där)
    Men tyvärr har vi nog missat underbara Nan...min fasa är att hon befann sig på de ställen där vi absolut inte ville vara, dvs. Tönthyllan och hos "mannen med de runda fötterna".

    Tack och lov, har Nan hittat till de mer eleganta platserna och kan numera underhålla oss :)

    Senna, Tack för att du tog hit Rocktrollet...vi är evigt tacksamma!
    :D

    SvaraRadera
  4. Jasså eliten har varit i Sösdala!
    Kanske vi har setts, kanske inte...jag befann mig ofta på tönthyllan med min gitarr, potta på huvudet och brevid stod moppen som inte ville bumma.
    Kanske trollet har dansat på fester där jag spelat?

    SvaraRadera
  5. Tistel Roos alias Crillan, så trevligt att du har börjat engagera dig. Tog visst skruv med uteperson.

    SvaraRadera
  6. Det inget elakt troll, det är ett litet ilsket men ändå väldigt trevligt och gulligt troll som Senna har tagit hit från skogarna runt Sösdala.

    SvaraRadera
  7. Som du Dag-otto ser är vissa delar av eliten uppvuxna i Sösdala, andra har tillbringat tid på denna plats, somliga i skogen andra i en liten lägenhet ut mot stora vägen.

    SvaraRadera
  8. Trollet har dansat på de flesta fester runt omkring Skåne.

    SvaraRadera
  9. Haha, välkommen till det glammiga blogglivet.

    SvaraRadera
  10. Tack så mycket min kära lilla Anna, får mig att tänka på en låt med Dia Psalma.
    Får nog lägga ut texten senare.

    SvaraRadera
  11. Jag kan tänka mig Tistel i samma frisyr och kläder som trollet i ovan video.

    SvaraRadera
  12. Nan känner sig säkert stolt över denna nominering, med tanke på att nästan alla hem har eller har haft ett sådant troll. Hon har verkligen gjort många avtryck då! Nan är poppis, och vi gillar alla hennes närvaro!

    SvaraRadera
  13. Nan Tunnel är verkligen den klart lysande stjärnan som finns här på åsen.

    SvaraRadera
  14. Nan kan inte bara dansa, sjunga och dricka vin, hon kan ju även laga utomordentligt goda gourmeträtter också :-D!
    Hon är helt klart en lysande stjärna!!!

    SvaraRadera
  15. Gillar ändå inte troll, dom brukar vara elaka.

    SvaraRadera
  16. Då har du aldrig mött detta lilla charmtroll, hon är helt underbar.

    SvaraRadera
  17. En del har ett spöke i skåpet, jag har ett kändis troll i huset!! Jag tog inte hit Rocktrollet hon trängde sig på!!!!
    Tyvärr har vi missat lite av denna vecka efter som vi hade en trojan på besök som vägrade lämna vår skrivmaskin, så vi har skickat han på ett rehab hem på ca två veckor.

    SvaraRadera
  18. Det är bra att du skickade iväg honom.

    Du ska vara stolt över att leva tillsammans med ett sådant charmerande rocktroll.

    SvaraRadera