torsdag 10 mars 2011

De sju dvärgarna

Måste ju även skriva något om Amy Diamonds kusiner de sju dvärgarna, eftersom temat denna dag är sju.
Talet 7 har alltid betraktats som speciellt. Veckans sju dagar, världens sju underverk, regnbågens sju färger, de sju dödssynderna, osv. Det sägs till och med att Newton lade till färgen indigo till sin beskrivning av spektrumet för att få det till just sju färger.
I alla fall här är Amys småväxta kusnier:
  • Toker, en sinnesslö liten fan
  • Butter, sur en jävel (kvinna=bitch)
  • Kloker, inom vad, hacka berg med yxa
  • Glader, hög på hasch
  • Trötter, för mycket valium
  • Blyger, ge "smurfen" lite sprit, då blir det påsättning av Snövit
  • Prosit, för mycket koks, ett mycket vanligt tecken

8 kommentarer:

  1. Tycker inte riktigt om att du skämtar om Amy, hon är en söt tjej.

    SvaraRadera
  2. Fast lite rolig beskrivning av dvärgarna, lite sprit och droger så hade dom nog livat upp, även om det är fel med droger.
    Hälsningar snygg

    SvaraRadera
  3. Vad säger då uppenbarelseboken inom FlickPappans Sagaister om droger?

    Citat:

    FlickPappan 1:45

    Ty du skola njuta av allt livet har att erbjuda.
    Ty då kan du också omfamnas av hans gudomlighet.

    SvaraRadera
  4. Har alltid trott att jag gillat talet 7,men efter dagens predikning är jag helt säker:NEJ.Alltför rörig siffra för mitt enkla sinne,jag fortsätter att låta penseln fara över en bit papper och hoppas att det blir till något.Hoppas jag hamnar hos vår Herre där uppe,det är nog lugnast där.Jag har svårt att tänka mig att det blir lugnt när Åsafolket ska lämna in.

    SvaraRadera
  5. Det är inget skämt om Amy, det är hennes kusiner, något som framträder då hennes Julskiva släpps nu i nästa vecka.

    SvaraRadera
  6. Vad Sagaismen säger om droger är att de ska nyttjas med måttfullhet, vissa mer medan andra inte. Lite svårt att leva som man lär, får gälla andra generationen.

    SvaraRadera
  7. hatar små dvärgar, sjunger och spelar nä fram med något annat

    SvaraRadera
  8. Det är skillnad mellan småvuxna och dvärgar, vissa kan inte hjlpa det medan andra bara är det.

    SvaraRadera