tisdag 29 mars 2011

Dansbandskungen Ernic

Några rader om den lokala förmågan Ernic som har vigt sitt liv åt dansband, speciellt då galan som går av staplen i Linderöd. Varje år får FlickPappan erbjudandet om fritt inträde, fri sprit, fri dans med Ernic, finns visst ett bildbevis på det i ett annat sammanhang, mm. Men av samma skäl som vanligt tackar FlickPappan artigt och vänligt nej till erbjudandet
Då det är dags för dansbandsgalan i Linderöd med sådan klassiska band som Sven-Yngves, Kent-Arnes, Toxic m.fl. ikläder sig Ernic rollen av lokal dansbandskung, står i inträdet, sköter grillen, dominerar dansgolvet, säger till dansbandet hur/vad dom ska spela, säljer kaffe, slänger ut eftersläntrare samt städar upp i Lokalen. Då galan är över brukar sedan Ernic gå i ide, för att återuppstå nästa år och som vanligt dominera hela galan.
Som sagt somliga lever upp lite då och då, en idolbild av Gert-Jonnys för de få som gillar den här typen av "musik".







21 kommentarer:

  1. Den här typen av person har jag träffat många gånger, finns inte bara lokala dansbandsidoler.
    Personen ifråga är en lokal kändis.

    SvaraRadera
  2. Skit bra ämne!!!

    SvaraRadera
  3. Tycker du inte, det känns som om det är någon vi känner.
    Det finns många lokala dansbandswannabyes som bara lever för dansbandsgalor.

    SvaraRadera
  4. Detta band har faktsikt spelar hemma hos Ernic.

    SvaraRadera
  5. Påminner inte han till hö på bilden om flickpappan i yngrte dagar ? Tycker mig ha sett västen liggande hemma i fp hemm ??

    SvaraRadera
  6. Cerxes- Du hädar!!! Vi vet att FP haft ett synnerligen underligt liv/uppväxt, men att kalla honom för smyglyssnare/wannabe det är en stor synd!!!

    Skåda dimmornas slöja över Åsen och du skall bli frälst.

    FlickPappan 45:23

    SvaraRadera
  7. Kan aldrig tänka mig att flickpappan har varit med i ett dansband.

    SvaraRadera
  8. Kul att Senna gillade ämnet, kan det vara han tro som är sittandes på bilden? (eller är de andra ruskigt långa)
    Senna har ju många kunskaper för att genomföra Dansgalor åt eliten och övriga wannabees på åsen...en man med många strängar på sin lyra :)

    SvaraRadera
  9. Har 2st stora dans grejor på g denna sommaren!!!!

    SvaraRadera
  10. skulle kanske vara jag i yngre ålder, jag hade samma frissa !! Men jag är inte så sjukblek!!
    Finns bara en här som e vit som vetebröd o salt

    SvaraRadera
  11. Hahaha!!
    Härligt med nya event, finns det VIP-lounge?

    SvaraRadera
  12. Givetvis är detta foto taget innan Tan-sprayen var uppfunnen, därav den beiga nyansen ;)

    SvaraRadera
  13. Börjar med att dementera att jag har varit med i ett dansband.
    Håller med om att gossen i mitten skulle kunna vara en ung Senna.

    SvaraRadera
  14. Det torde vara AraS som är sjukblek antar jag.
    Bye the way, jag tycker att gossen till vänster påminner om en ung Cerxes.

    SvaraRadera
  15. Jag hoppas att någon av dansgrejorna är åt det rockiga hållet samt att Vip-rummet finns tillgängligt till Linderödsaliten.

    SvaraRadera
  16. 50-60 tals partaj!!!

    SvaraRadera
  17. Gillar det här med 50-talet, fluffiga kjolar och spetsiga bröst.

    SvaraRadera
  18. Snygg kan ju komma på dansen!!

    SvaraRadera
  19. Tycker ockås att Snygg borde komma i en fluffig kjol, sina spetsiga bröst i storlek C, har jag för mid sedan innan.
    Snygg gillar ju även korv, kanske kan hon hjälpa till i grillen.

    SvaraRadera
  20. Självklart kommer jag i fluffig kjol och putande bröst, korvgillning är inte riktig min grej. Jag äter gärna korv.
    När går dessa fester av staplen.

    SvaraRadera
  21. När dessa fester går av staplen får Senna svara på, den store festfixaren.

    SvaraRadera