söndag 20 mars 2011

Uppdateringar 20/3

Så var det dags igen, denna vecka har nog varit den lugnaste på FlickPappans blogg sedan starten, inte alls den strida ström av kommentarer eller besökare, saknar verkligen UBBE, även Cerxes har minskat sitt deltagande, men men, dom har viktigare saker att sköta. Trodde ett tag att rocktrollet Nan Tunnel skulle ploppa upp, men hon når kanske inte upp att skriva.
Tistel under namnet Crillan öppnade veckan hårt för att sedan försvinna, men är endå den som har lämnat flest avtryck. Dag-Otto mycket snack men få avtryck, han får bli veckans uteperson. Veckans titel som bubblare blir Nillan Pe, denna SMS-drottning som håller ställningarna.
Veckans inneperson blir mitt tandlösa Child, denna lilla minibitch, får väl bli ett inlägg om henne under veckan som kommer. En vecka som delvis kommer att gå i djurens tecken.
Förra veckan pratade jag om en tävling för nya uppdrag till FlickPappan att skriva om, men jag väntar nog en vecka till, om inte någon har förslag på något. Skriv det då.

Är detta någon som Nan känner.

13 kommentarer:

  1. I'm back!! Mycket att göra och reda upp efter alpturnén!! Och mycket in i dimman i veckoslutet!

    SvaraRadera
  2. ...dessutom tycker jag att veckansmodefärg är lite beige!! Vad är det för fel på pungrosa, hälskorpevit eller nagelsvampsgul! Du börjar ligga av dig i SMS :D

    SvaraRadera
  3. Tycker att ett inlägg om ett så underbart litet Child skulle passa mycket bra här på bloggen!

    SvaraRadera
  4. Tycker mig känna igen Rock Trollet! Kan inte riktigt placera var - men någonstans på er ås tror jag bestämt! Har för mig att jag sett det skymta till i närheten av Frau und Child. ;)

    SvaraRadera
  5. Jag då, den här crillan lämnar i klumpar, jag läser nästan varje dag.

    SvaraRadera
  6. Så fru Roos har vaknat till liv efter en helg i spritångornas rus.
    Vilka efterverkningar kan detta få, står grueorten kvar.

    SvaraRadera
  7. Hellre gift med ett rocktroll än ett dansbandstroll.

    SvaraRadera
  8. Det finns en tanke bakom färgtemat på veckans innefärg, alla som regelbundet läser vet vilket.

    SvaraRadera
  9. Ser att man blivit veckans uteperson...ja det är ju också en nominering :)
    Är nu tillbaka från sjukhusvistelsen, var ett litet bihang på höger sida som inte trivdes i kroppen längre.
    Men nu är jag tillbaka och ska försöka lämna avtryck väldigt ofta!

    SvaraRadera
  10. Då Flickpappan är en världskänd och omtyckt festfixare, kan du få i uppdrag att arrangera aktiviteter på några av sommarens VIP-tillställningar:
    1. Midsommar
    2. alternativa Cykelrundan
    3. allmänna Cykelrundan
    4. Svinafesten
    5. Grillkväll vid sjön
    6. Kräfsafest, fast här har kanske Pat-Rik lite invändningar!

    Ett tema som hade varit roligt är "lookalike":
    1. Amy - Smurfan
    2. Wayne Rooney - Shreek, osv.

    Uppskattat hos damerna hade kanske varit homepartyn, då Cexes och Ubbes läppglans med fodral kunde säljas. Spa-produkter från Ubbe och div. tips från hustomten Juan :)

    ska även försöka komma på teman som FlickPappan kan skriva om, återkommer med detta!

    SvaraRadera
  11. Önskas bilder från någon av förra årets tillställningar, är det bara att säga till.
    Mailar dem gärna :)

    SvaraRadera
  12. Då får jag hälsa Dag-Otto tillbaka, en sjukhusvistelse är ett legitimt skäl.

    SvaraRadera
  13. Några bra bilder från förra årets tillställningar kunde varit på sin plats.
    Kan du ombesörja detta, har du Fraus mejl eller så får jag skicka min.

    På kommentaren angående festfixare får jag nog svara med ett helt inlägg.
    Svar kommer.

    SvaraRadera