onsdag 2 mars 2011

Dag 25 Det här är jag bra på

FlickPappan är bra på allt, kan mycket om mycket. Bortsett från det självklara med SMS (Stil Mode Skönhet) sysslar jag även en hel med konultuppdrag inom anläggningsbranschen, vilket jag också är bra på.
En annan sak som jag är bra på är det här med inredning samt utformning av hur en byggnad eller trädgård ska se ut, se bara på mitt eleganta hem med dess skimrande omgivning. I framtiden ska FlickPappan ägna en hel vecka åt inredningtips där alla andra så kallade "inredningsprogram" kan slänga sig i väggen. Även inom det här med familjelivet har FlickPappan lyckats, se bara på Frau und Child, denna elegant skapelse som kallas för Frau samt detta lilla undersköna underverk som går under namnet Child.
Vad är jag mer bra på, svårt att säga eftersom det skulle bli ett väldigt långt inlägg då, FlickPappan behärskar så mycket.
Kan ju nämna en del av de utmärkelser som jag har fått genom åren.
  • World best looking man 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1998, 1999, 2000 samt 2001. Året då jag inte vann var jag på en resa till yttre rymden under en stor del av året. Det året vann Johnny Depp.
  • Snyggast i Guatemala 1990.
  • Betäckare nr 1, Japan på åttio-talet.
  • Högst IQ genom alla tider, fick utmärkelsen redan 1984, finns fortfarande ingen som varit i närheten, enligt Cattell-skalan har jag 249 i IQ. Marilyn som har näst högst har enbart 228 i IQ.
  • Regementets soldat 1993

Vidare kan jag nämna en del av de tävlingar/galor som har fått äran att bevittna FlickPappans stil och elegans.
  • Har spelat SM i schack 1983 endast 12 år gammal.
  • Deltagit i Dalacarliacup i fotboll 1987
  • Samma år vann jag Österlencupen inom samma sport.
  • Alla prisutdelningar inom Skurups AIF från 1977 till 1990, då andra förplikelser tog sin början.
  • Alla Oscarsgalor under 1990-talet, ansåg efter det att det var förlegat med den här typen av gala.
Avslutningsvis kan FlickPappan tillägga att han har en stående inbjudan till alla kungliga tillställningar inom hela Europa samt till vissa afrikanska kungadömen.
Som sagt, det är många förplikelser som medföljer en känd och berömd FlickPappa och som vanligt är jag ödmjuk mot alla som så önskar.
Ett litet bibelord på vägen.

Gud sände inte FlickPappan till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom.
   Johannesevangeliet 3:17

12 kommentarer:

  1. Gillar bibelordet från en som smygläser, i motsats till andra rolig läsning.

    SvaraRadera
  2. Det är ett stort ansvar du fått av guds almäktige herre. Amen

    SvaraRadera
  3. Var är alla idag!!??

    SvaraRadera
  4. Gud är stor som gett FlickPappan detta ansvar, kul att hitta avtryck i biblen där FlickPappan nämns.

    SvaraRadera
  5. Var alla är, bra fråga, kanske har de åkt till Teckomatorp.

    SvaraRadera
  6. SOm vanligt har flickpappan varit med om mycket,

    SvaraRadera
  7. Just nu har många varit på innebandy, en del kanske är på konsert med Roos.

    SvaraRadera
  8. Och JA, FlickPappan har levt ett händelsrikt liv.

    SvaraRadera
  9. Jag är här, jag är här, jag är här!!!

    Innebandy:
    Vuxna människor jagar en plastboll (ca 10cm i diameter) med en sorts pinne med ett böjt men platt blad, fäst längst ner på pinnen. Man ska försöka ta bollen med pinnen från motståndaren och skjuta den i ett s.k mål ! Allt medan okvädesord utropas från flertalet hormonstinna oftast manliga deltagare åt varandra!!! Kan föranleda blodvite och benbrott om det utövas i s.k "korpendivision" eller "för skojs skull" !!! ;)

    SvaraRadera
  10. Innebandy är ett annat ord för att dricka sprit, det är bara en som säger fula ord och han heter Socker-Conny.

    SvaraRadera
  11. Socker-Conny var det ja !!!

    SvaraRadera