torsdag 25 augusti 2011

Uppenbarelse

Ett litet utdrag från FlickPappans uppenbarelsebok, sidan 6.

Vi tror på livet före döden, för sedan blir det svårt
Ingen hand värmer våra öden, allt är kallt och hårt
Värme får vi, när vodkan bränner, vår kyrka är en bar
Vi dövar bort vad själen känner, tills ingenting finns kvar

Himlens port är evigt stängd, vägen upp till gud är sprängd
Vingarna har rivits loss, himlen passar inte oss

Änglar, vi blir inga änglar

Han får ha kvar sin vita klänning, den vill jag inte ha
Jag trivs med eldkraft och högspänning, svart passar bra
Där decibel och kärnkraft smäller, hörs min typ av psalm
Jag valde mellan fromhet eller sprit och napalm

Himlen port är evigt stängd, vägen upp till gud är sprängd
Vingarna har rivits loss, himlen passar inte oss

Änglar, vi blir inga änglar


4 kommentarer:

  1. Snälla Flickpappan,sluta läsa bibeln.Dina tolkningar gör ju en ängel som mig rent konfys.Gå över till faktaböcker de kan man förlita sig på.Tror jag iallafall.Författare till bibeln vet ju inte ett skit.

    SvaraRadera
  2. Problemet med bibeln är att det är många författare som inte har pratat ihop sig. Ingen samordning.
    Det är viktigt med religösa inslag i en hård SMS-värld.

    SvaraRadera
  3. Djupt väldigt djupt. Jag är ingen ängel heller.

    SvaraRadera