lördag 6 augusti 2011

Halvårsjubileum

Tro det om ni vill, men idag är det sex månader sedan som FlickPappans blogg fick sin prägel, dvs. FlickPappan skrev och publicerade sitt första inlägg. För att fira detta står FlickPappans place öppet hela dagen för den som vill komma och gratulera alternativt hälsa på och få en öl samt Underberg, FlickPappan förväntar sig inga stora gåvor, det räcker med mina läsare. De som vill arbeta är också välkomna.
För att ytterligare fira denna högtidsstund publicerar jag mitt allra första egenskrivna inlägg som handlar om mig själv och är från AraS 30-dagarslista.

Dag 1 Om mig

Jag har precis passerat de 40, vilket innebar att en käpp fick inköpas, i en moderiktig färg nämligen turkoslila med rosa inslag. Käppen är tillverkad av den kände tyske designern Gunther van der Löwenbreu III.
Nu till mig, jag är uppvuxen i ett mycket trendigt hus, så kallat sockerbit, och redan i min ungdom fick jag mitt intresser för mode och skönhet. Jag hade och har alltid moderiktiga och trendiga kläder på mig, man kan säga att det är jag som sätter trender och vilket som är inne, åtminstonde i Liarum och Vladivistok. Mitt yttre vårdar jag ömt med diverse krämer såsom min egentillverkade fuktighetskräm, kan beställas via vissa välsorterade och trendiga boutiqer i New York.
I mina yngre år fick jag ofta frågan Hur kan du vara så vacker men ändå med en så naturlig look, Ja som svar på frågan, jag är en naturbegåvning.
För att uppnå glans 73 på håret så krävs det åtminstonde 1267 borsttag varje dag, till detta har anlitat Juan, en liten spanjor med baskiska rötter. Vidare om hår, det krävs åtminstonde 3 rejäla inpackningar varje dag, vilket Juan hjälper mig med, för att få ett vackert och naturligt hår.
Övriga intresse är som sagt design och då främst trä, ett mycket naturligt och vackert material, jag har ju varit med och skapat stommen för många av världens mer kända designer, t.ex. Kurt Strummel, Heins Bliedenhagen samt XAN YANG.
Detta var lite kortfattat, blir mer sedan, tänkte avsluta med en utelista, ingen rangordning inbördes.
  • Tvål från Yves, Fyy
  • Balsam från Gaultier, främst då den med persika
  • Den ryske författaren Pjotr Sukov
  • Färgen gräddvit med äggskals struktur

9 kommentarer:

  1. Egenkär som jag är, gratulerar jag mig själv till en fantastiskt blogg.

    SvaraRadera
  2. Grattis, kommer nog över på en öl sen skulle ju ändå kolla på huset så de går rätt till.

    SvaraRadera
  3. Det är stort av dig att se dina läsare som den största gåvan man kan få = jag blir nästan tårögd.

    Jag tänkte komma förbi och ta med mig en present om det är okej med dig. Du är en stor markägare och som en som jag som är en stor krigare inte har så mycket möjlighet att öva på egenhand kanske man kan komma förbi en dag med ett vapen och lite ammunition, så kan vi ner och okynnesskjuta på träd och pappfigurer?

    Hör gärna av dig.
    Kenta K

    SvaraRadera
  4. Tackar för all uppvaktning, trodde aldrig att så många skulle dyka upp bara för att min blogg firade sex månader.
    Helt fantastiskt.

    SvaraRadera
  5. Kenta K är välkommen att komma hit och skjuta dock inte på träd. Vi kan skjuta på arbetslösa, fast bara skadeskjuta.

    SvaraRadera
  6. Grattis och synd att jag och Frau inte kunde närvara!!!

    SvaraRadera
  7. ångrar nästan mitt val att attendera en annan elegant tillställning istället för Flickpappebloggens halvårskalas....
    Fick gottgöra Flickpappan i efterhand istället

    SvaraRadera
  8. Måste gratulera till denna eminenta blogg, hoppas att du fortsätter länge.
    Puss på dig.

    SvaraRadera