onsdag 24 augusti 2011

Moseboken 2

Ett antal andra frågor som dyker upp efter närmre granskning av Moseboken, som är en del av bibeln, se tidigare inlägg, framkommer det flera intressanta frågeställningar i och hur allvarligt man ska tolka Moseboken. Här presenterar FlickPappan ytterligare ett antal intressanta frågor som kan få allvarliga konsekvenser för ens familj, främst då Child.
Child har vissa planer på att börja spela fotboll i Linderöds IF, men i 3:e Moseboken 3:7-8 står det att det är förbjudet att vidröra några rester från döda grisar, ska jag kräva att Linderöds IF använder plastboll i stället. I ett större perspektiv skulle det även då krävas att Fotbolls-VM skulle avgöras med plastboll. Hur ställer sig muslimer till det här med springa runt och sparka på döda grisrester.
En annan fråga som kan få allvarliga konsekvenser för ens familj är att, Child har vid ett flertal tillfälle sagt emot både mig och Frau, och jag undrar måste jag verkligen stena ihjäl henne vid byns port, 5:e Moseboken 21:18-21, eller går det lika bra att göra det hemma i trädgården.
Jag har tydligen rätt att sälja min dotter, Child, som slav, 2:a Moseboken 21:7, men det framgår inte vilket pris jag kan begära för en sjuåring.
Avslutningsvis på temat slavar står det i 3:e Moseboken 24:44 klart och tydligt att jag får äga både manliga och kvinnliga slavar från ett grannland, men Cerxes hävdar att det bara gäller länder utanför EU. Vem av oss har egentligen rätt.

5 kommentarer:

  1. Haha, ja det är svåra frågor, hoppas att du inte tolkar det bokstavligen.

    SvaraRadera
  2. Fast jag skulle kunna var din sexslav. Hihi

    SvaraRadera
  3. Allt är en tolkningsfråga, som vanligt är du välkommen att komma.

    SvaraRadera
  4. Vem vet jag kommer kanske någon gång tillsammans med dig.

    SvaraRadera
  5. Vad har detta med frågan att göra egentligen.

    SvaraRadera