torsdag 11 augusti 2011

Husbygge 10

Trots all jävla regn som han där uppe har skickat på oss är det förbannade takethelvetet brädat och pappat nu. Idag skred FlickPappan, Weiron och Blondieboy till verket, FlickPappan sin vana trogen iklädd ett par tajta mintgröna stringkalsonger och bar överkropp.
Vi pekade finger åt gudfan och sprang upp på taket med papp-pistoler i högsta hugg och pappade som själve fan själv, nu är hushelvetet tätt.
Får inte förglömma Heins Hallonen som i två dagar har varit och bistått FlickPappan med sina kunskaper, främst då i att dricka kaffe med mig.
Sin vana trogen, dricker Flickpappan en hel del kaffe då det regnar. Blir ingen bild på huset idag, men tänk er bilden från Husbygge 8 fast med papp på också, avslutar istället med en bild på Heins Hallonen i arbete.

Heins Hallonen spikar pappspik.

10 kommentarer:

  1. De tar sig som mord brännaren sa. Heins Hallonen är en bra med hjälpare inom mycket och gla för kaffe gök, kul att Nillan Pe är tillbaka och skriver, undras när Ubbe dyker upp igen ??

    SvaraRadera
  2. Flickpappan saknar också Ubbe, men jag antar att Tess och grabbarna grus sätter stopp för Ubbes kommentarer.
    Nillan Pe skriver inte lika mycket som förr men ack så fyndigt.
    Undras var fanset tog vägen, eller klassmoster som jag skulle kallat henne.

    SvaraRadera
  3. I'm back!
    Som ni vet håller alla lyxhustrar på med välgörenhet och galor av olika slag....så även jag.
    Har haft en period nu då fokus fått ligga på hur räkcocktailsen ska serveras etc!
    Men nu är det hela över och min tid kommer att tillägnas FlickPappan :)

    SvaraRadera
  4. Är tillbaka efter en blixtsemester med min syster till solen.
    Nu är jag brun överallt, Heins Hallonen är läcker.

    SvaraRadera
  5. Ja, Heins han är grym!
    Är på bra humör idag, så Snygg kan få lov att sukta och flukta lite extra :)

    SvaraRadera
  6. Två av mina favoritdamer är tillbaka på samma inlägg också.
    Ni är så hjärtligt välkomna båda två.

    SvaraRadera
  7. Nej, jag använde inte bakrulle, tycker inte om saker i min rumpa, vissa saker ska man har på andra ställe.
    Tänk att heins hallonen och flickpappan är sådana läckerbitar.

    SvaraRadera
  8. det är inte heins på bilden det vet jag

    SvaraRadera
  9. SÅ Snygg är inte inne på det här med saker i rumpan, då är vi två.

    SvaraRadera