onsdag 3 augusti 2011

Militära OS igen

Ni som inte läst alla uppdateringar på inlägget om militära OS i Rio får chansen här. Min käre lillebror även kallad Lille-Danne var och tävlade där i militär femkamp, se tidigare inlägg om detta. Militär femkamp innehåller, skytte, handgranatskastning, hindersimning, hinderbana samt 8 km löpning med jaktstart. På grund av att Lille-Danne deltog, missade han själva FN-träffen, men vad är viktigast, att dricka sprit med andra, somliga avdankade gamla FN-kollegor eller ställa upp i ett OS.
Lille-Danne blev bäst utav de svenska deltagarna, bäste amatör bland heltidsproffs något som är bra.
Det bästa var dock att det svenska laget tog ett brons i den avslutande hinderbanestaffeten, en helt osannolik medalj, det skulle bara inte gå, bland annat fick man möta Kina som är helt outstanding men dom svenska herrarna slog dem.
Hinderbanestafett går till enligt följande: 4 personer till start och man springer en fjärdedel av banan ca 30 sekunder/man. Fyra lopp och tillika fyra svenska rekord, bäst då det gäller. En bidrande del till att dom tog ett brons var delvis att dom har genomgått FlickPappans hårda träningsskola samt att Juan var utlånad och hade stylat till dem.
Laget bestod av Lille-Danne, Cimmie, Konstantin och Kenny. Senare i veckan kommer FlickPappan att publicera en film med det berömda loppet som gav en bronsmedalj.
En stolt FlickPappan och tillika storebror.




Kenny, Konstantin, Cimmie, Lille-Danne på priscermonin.

7 kommentarer:

  1. Duktigt gjort av dessa vältränade gossar, vem är lille-danne egentligen.
    Jag förstår att flickpappan är stolt, det hade jag med varit.

    SvaraRadera
  2. Riktigt starkt gjort. Allt som handlar om militärer intresserar mig. Hinderbana och så är coolt men det fräckaste måste ändå vara handgranatskastning (hgr) och skytte. Jag antar att det är någon slags kulspruta eller mest logiskt granatgevär (grg) man skjuter.

    Själv gjorde jag lumpen för 15 år sen och var snabbast på hela kompaniet på att ladda grg. Detta åker jag gärna runt och berättar om på regementets dag, försvarsmaktsdagarna, fn-veteranträffar och dylikt.

    Gällande handgranatskastning så låter det sjukt ball. Jag älskar hgr. Får man poäng efter hur många man nedkämpar? En gång i lumpen så lade vår kapten (kn) ett antal pappfigurer (ppfgr) på marken och sade ''nu håller fienden låga ställningar''. *hahaha* som jag garvade. När jag sedan lyckades nedkämpa (nk) jättemånga ppfgr med en hgr så minns jag än denna dag som den bästa i mitt liv.

    SvaraRadera
  3. Lille-Danne är den långa och ståtliga personen, nästan lika ståtlig som FlickPappan.

    SvaraRadera
  4. Verkar som om en MUPP, förlåt MÖP har hittat in på sidan. Hur snabbt kan du ladda ett GRG egentligen, kravet är väl tredje skottet i röret inom 10 sekunder.
    Låter bra att du har något att göra såsom att åka runt och berätta dessa saker, kul för dig.
    Somliga behöver inte mycket för att roa sig, men det är bra att du håller dig till pappfigurer.

    SvaraRadera
  5. MÖP=Militärt Överintresserad Person.

    SvaraRadera
  6. Han till höger antar jag, tämligen ståtlig om nu inte de andra är väldigt små.

    SvaraRadera
  7. De andra är inte väldigt små, utan han till höger är verkligen ståtlig.

    SvaraRadera