onsdag 17 augusti 2011

Tips från Juan 2

Här kommer ytterligare ett litet hudtips från mig, denna gång mer för skötsel av huden, en teknik jag ofta använder på FlickPappan för att få fram hans naturliga skönhet.

Hudtips – krämer
Överanvänd inte krämer om du inte verkligen känner att huden är torr och livlös. Har du fet hud eller blandhud, (då menar jag inte svarta, gula, vita m.fl. dvs. rasblandning), är det bra att bara använda krämerna på de torra ställena (oftast kinderna). Det finns olika sorters fuktkrämer, främst dagkräm och nattkräm, blanda inte dessa med rektumkräm, detta är en helt annan sak.
Rektumkräm använder jag mest i mitt umgänge med tyskar, gärna då en med svag ljusbrun nyans, använd inte mörkröd.
Man behöver inte slaviskt följa anvisningarna på förpackningen. Nattkrämer är ofta lite ”aggressivare” (de bits inte) och innehåller mer fuktgivande ämnen än dagkrämer men det skiljer mycket från märke till märke och vissa märkens dagkrämer är som andra märkens nattkrämer. Tanken med en nattkräm är bland annat att det inte gör någonting om man ser lite insmord ut eftersom man ändå bara ska sova. Så använd hellre sunt förnuft än att stirra dig blind på burken.

De dyra hudkrämerna behöver inte vara de bästa. FlickPappan tycker till exempel att Miniderm är den absolut bästa hudkrämen.

9 kommentarer:

  1. Det måste kännas tryggt att ha en sådan expert som Juan att ta hand om Flickpappans hud som ju uttsätts extra mycket i hans dagliga arbete.Frisk luft är inte alltid det bästa för ansiktet,då det kan bli torrt och FNARRIGT om man inte sköter det på bästa sätt.Så länge leve JUAN.Han kan sin sak.FP kan väl dela honom med Frau ?Som Fraus morfar sa:Bara det blir inom familjen.

    SvaraRadera
  2. Är inte mycket för krämer, men de kan ju vara bra att veta, Ibland blir man lite torr när man har bockat några konstverk i glödhett järn.

    SvaraRadera
  3. Om Juan o Fp behöver någon som testar lite olika krämer kan dom höra med anonym verkar som den varelsen har gott om tid.

    SvaraRadera
  4. Bra tips på krämer, använder själv mycket miniderm.

    SvaraRadera
  5. Den här anonyma personen som ibland dyker upp ska få äran att pröva min senaste kräm.

    Själv bockar jag järn över nacken.

    SvaraRadera
  6. Tror inte anonym dyker upp mer.Är nog djupt nergrävd och där är så fuktigt så där behövs ingen miniderm.

    SvaraRadera
  7. På ett ställe där solen aldrig skiner.

    SvaraRadera
  8. Vadå bockar järn har du gett dig in i min branch elle ?

    SvaraRadera
  9. Bockar bara I-balkar, är lite begränsad i min utveckling av järnskrot

    SvaraRadera