lördag 9 juli 2011

Rockabilly 1

Lite uppsnack inför den stora begivenheten som går av staplen den 16/7 på Linderöds IP. En fest som den store festfixaren Senna med viss hjälp av några vackra damer ha anordnat, kommer helt säkert att bli lyckat.
Rockabillyfest.
Ett klädtips om hur en typisk rockabilly går klädd, han ska ha en 1950-talsfrisyr och uppvikta jeans, en rutig skjorta eller en t-shirt, väldigt enkelt såsom många går klädda idag.
I Sverige är rockabilly-musik liksom rock'n'roll-musik ett stående inslag i raggarnas kultur. Det har även uppkommit en egen rockabillykultur.
Rockabilly som sådant är tätt sammanknutet med en typ 'old school' motorkultur som kännetecknas av hot rods och custom på bilsidan och bobbers på motorcykelsidan.
Väl mött om en vecka.

6 kommentarer:

  1. Självklart blir detta toppen när den store fixaren senna är med bara han hinner hem från sitt uppdrag utomlands. Kanske man skulle slänga ihop en hot rod till helgen. Undras om snygg kommer till festen ??

    SvaraRadera
  2. Det är väl inga problem för dig att slänga ihop en rod till helgen, tar väl inte mer än någon timme eller så.

    Allt Senna tar blir lyckat, se bara på Nan.

    SvaraRadera
  3. Låter som en trevlig fest, man får ha kjol på sig och kan puta med sina behag.

    Kanske jag kommer.

    SvaraRadera
  4. Tycker jag verkligen att du ska göra.

    SvaraRadera
  5. Vem vet, jag kanske kommer.

    Om jag kommer kanske du också kommer.

    Fast du kommer väl alltid.

    SvaraRadera
  6. Jag har inga som helst problem med att komma. Många gånger har jag kommit.

    SvaraRadera