tisdag 19 juli 2011

Militära OS i Rio

Måste bara skriva några rader om militära OS som går av staplen i Rio, Brasilien, anledningen till att jag skriver om det, är på grund av att min emeinenta och minst lika vältränade lillebror, Lille-Danne, är en av de svenska deltagarna, Sverigeetta som han är. På SM för några veckor sedan blev han dock bara trea, men det får skyllas på en tung träningsperiod samt ett halvår utan träning då han befann sig på hemligt uppdrag i FNs tjänst, dvs. ett riktigt uppdrag i ett krigförande land och inget jävla mesuppdrag som så många andra har gjort. Det här med militär femkamp är inget för veklingar utan det är riktigt tuffa grejor, för hårda män och kvinnor.
FlickPappan har tidigare haft inlägg om både Lille-Danne, Militär femkamp samt hemligt uppdrag mm. och nu vill jag bara önska honom lycka till med sin målsättning, som är att bli bäste svensk.

Länk till tävlingen, resultat mm. är http://www.rio2011.mil.br/

Finns även en blogg som heter mwg-bloggen.se

9 kommentarer:

  1. Lycka till, jag och fp har tyvärr inte tid att medverka, dock är vi minst lika tränade för de.

    SvaraRadera
  2. Tror nästan att vi till och med är en aningen övertränade.
    Kan berätta att lille-danne har satt personligt rekord i två utav tre grenar.

    SvaraRadera
  3. Instämmer med lille-dannes storebror och önskar honom lycka till.

    SvaraRadera
  4. Hade det inte varit för husbygget och en sträng Frau hade jag åkt dit.

    SvaraRadera
  5. Att flickappan är vältränad och ser bra ut vet väl alla, men att han hade en lillebror som är vältränad och så duktig visste jag inte. Han är kanske också av intresse elelr båda.

    Usch som jag tänker. Hihi

    SvaraRadera
  6. Uppdatering:
    Lille-Danne blev bäste svensk, med två personliga rekord samt nytt personligt totalbästa.
    Grattis.
    Totalt 62 i hela tävlingen.

    SvaraRadera
  7. Har glömt att uppdatera att det svenska herrlaget med lille-danne i spetsen tog ett brons i lagtävlingen utav 21 startande lag. De svenska damerna blev 4 i lagtävling.

    SvaraRadera