fredag 29 juli 2011

Alpklättring

FlickPappan med bihang har idag prövat på det här med att klättra i hinderbana uppe bland träden. Det var bara jag und Child som prövade samt vissa väl utvalda delar av dansbandet, dvs sångerskan Tistel fick spara rösten till annat. Lite säkerhetsgenomgång först, dvs den som klättrade kunde inte stämma de ansvariga vid eventuella fall från hög höjd. Som vanligt var FlickPappan trevligt klädd i mintgrönt linne samt ett par nyinköpta lederhozen, tyvärr så är inte Juan med så håret fick jag dölja i en hjälm, trendigt rektumröd.
Först var man tvungen att genomgå en gul bana, nybörjare, detta gick bra, Child fick ett litet bryt då hon skulle kasta sig ut mellan två plattformar, ca 10 meter mellan sig, och fem meter över marken, men som FlickPappan sa, bit ihop och hoppa. FlickPappan fick ägna sig åt Child i de gula banorna först, därefter bar det iväg till de blå banorna och sedan de riktigt avancerade, ca 15 meter upp i luften, dvs de röda. FlickPappan dominerade sin vana trogen tillställningen och många stod och skrek och ville se mera av Tarzan=FlickPappan, självklart bjöd jag upp till dans för de som vågade ta sig upp.
Prövade allt, förutom Black Extrem, fick ju ägna mig åt Child lite till.
Måste säga att det var skitroligt, trodde inte att det skulle vara så roligt.

7 kommentarer:

  1. Jag förstår att detta var roligt jag har ju medverkat vid ritningen av dessa banor,

    SvaraRadera
  2. Måste säga att du har lyckats bra med detta, verkligen roligt.

    SvaraRadera
  3. Det borde ha hetat apklättring så som du höll på och svinga dig.

    SvaraRadera
  4. Flickpappan är modig och stark. Jag hade aldrig vågat.

    SvaraRadera
  5. Man är ju som en apa då man kommer upp i träden, det är ju trots allt vårt genetiska arv.

    SvaraRadera
  6. Är Snygg rädd om sin lilla rumpa och sina C-kupor.

    SvaraRadera
  7. De är dock en fin liten rumpa och c-kupor om jag har förstått rätt som snygg har

    SvaraRadera