söndag 24 juli 2011

Från Österrike

Lite om FlickPappans tillvaro här på sin semester, vi anlände under söndagen till vårt lyxplace strax utanför den lilla pittoreska byn Fulpmes, ca två mil syd om Innsbruck. Efter en mycket god middag på ett lokalt mathak samt ett litet liveframträdande av dansbandet Roos, Ja vi reser med dem FlickPappan har delvis övertagit arbetet som manager för dem, dom har stannat en del i sin utveckling, var det tämligen tidig säng.
Idag gjorde vi den första bestigningen utav "berget" vädret var blött, väldigt blött det regnade men FlickPappan var utrustad med ett par eleganta skor, ett par shorts av märket fristads, en fin mattsvart tröja och matchande jacka, utanför allt detta bar jag en regnponcho av märket Didriksson, elegant rektumröd.
I alla fall, efter ca 2 timmars bestigning hade vi mellanlandat på mittenstation och då tog vi linbanan upp på toppen för att fortsätta våran vandring på högre höjder, i liften fick jag byta tröja till en fin tröja med märket Sydschakt. Ut ur liften och rakt in i en liten snöstorm, ca 2 grader varmt, fantasiskt, toppen ligger på 2150 möh. Vi bestämde oss för att vandra ner till ett matställe på 1616 möh där vi avnjöt en mycket god lunch. Glömde att säga att FlickPappan gick hela vägen i snöstormen med bar överkropp och alla galanta läderdamer flockades runt mig, då är det tur att Tistel och Frau är med, en blick från dem, ja det säger allt.
Grüss gott.

Välkomstkommiten vid ankomsten.

5 kommentarer:

  1. Detta inlägg har inte fp själv fixat hanmåste ha fått hjälp av sina med resenärer tror jag,

    SvaraRadera
  2. Den store Gnell24 juli 2011 kl. 21:33

    Helt oskyldig....

    SvaraRadera
  3. Jag har inget med detta att göra, hjärtat!

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mig att flickpappan väckte uppmärksamhet i sin ståtliga skepnad, annars så låter det mysigt dock inte min typ av semester ska vara sol och bad.

    SvaraRadera
  5. FlickPappan väcker uppmärksamhet var han än går.
    Vet inte varför Cerxes tror på detta inlägg, det finns internet i Österrike.

    SvaraRadera