lördag 26 november 2011

Zlatan

Hej läsare.
Jag har nu varit gästskribent på denna bloggen i snart två veckor. För att spara på miljön väljer jag därför att sluta skriva "Gästinlägg" under mina rubriker. Istället kommer jag underteckna varje inlägg med "LD" vilket är en förkortning för Lille-Danne, gästskribenten.

Gällande helgen så har jag ännu inte fått in något önskemål på tema från er läsare vilket innebär att jag själv kommer hitta på.

Idag är ämnet Zlatan, en av Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna. Inte helt oväntat är han från Malmö.

Zlatan har precis gett ut en bok. Jag vet inte vad den heter, men många anser att den är bra och intressant. Kanske köper jag den en dag.

Zlatan har dock inte alltid varit så kritikerrosad. Flera gånger har han blivit utvisad i onödan och ett par gånger har han hamnat i handgemäng, något som kan tyckas vara ganska omoget. Inte heller gör han jättemånga mål i fotbollslandslaget Sverige. Detta kan dock bero på andra orsaker, kanske att det inte är så många i svenska laget som kan slå ens en passning. Utom Kongo-Kim Källström förstås som har erfarenhet från bland annat Frankrike.

Nedan visat avslöjande är något nytt och sensationellt. Denna artikeln hittade jag imorse tidigt. Innan den blev känd så cyklade jag bort till min vän Zlatan, som bara bor ett par kvarter bort, och avslöjade de falska påståendena. Inom någon liten stund hade jag och Zlatan gjort en gemensam insats med snabba ben och telefonsamtal till våra kontakter som hindrade att "nyheten" spreds. Jag publicerar den dock nedan, men tro inte på allt som skrivs!

MVH/LD

6 kommentarer:

  1. VAR FÅR DU ALLT IFRÅN

    SvaraRadera
  2. Verkligheten.
    Lille-Danne kan lite om mycket. Men att kunna "lite" för Lille-Danne är ungefär vad en normalbegåvad tycker är en hel del.
    /LD

    SvaraRadera
  3. Rune menar att zlatan är en svag person och en dålig person också

    SvaraRadera
  4. Han kan nog inte med så mycket i bänkpress, men han är fin på att sparka boll och har tjänat mer pengar än de flesta.
    /LD

    SvaraRadera
  5. Rune är en rik jävel

    SvaraRadera
  6. Jag är Zlatan Ibrahimovic är bokens titel.

    SvaraRadera