tisdag 15 november 2011

Gästinlägg: Varför Nalle Puh slutade sändas.

Hej.
När jag var yngre till åldern sändes det ett program på TV som hette Nalle Puh alternativt Nalle Puh och hans vänner. Detta program gick efter programmet Bumbibjörnarna. Jag tyckte mycket om Nalle Puh, åtminstone till jag var ungefär fem år gammal. Många barn har tyckt om/ tycker om Nalle Puh.

En dag slutade Nalle Puh-program att tillverkas. Ingen visste riktigt varför, men plötsligt sändes det bara repriser. Sorgligt tyckte många. Skit i vilket tänkte jag eftersom jag var ungefär tolv år gammal och hellre glodde på A-TEAM eller Knight Rider som var två sjukt tuffa program och dessutom inte tecknat utan på riktigt.

I dagarna så hittade jag en artikel som avhandlade anledningen till att Nalle Puh slutade sändas. Han åkte nämligen i fängelse p.g.a. "Muleslaughter" som dette hette på engelska, Nalle Puh och hans vänner är ju egentligen från någonstans i England eller åtminstone ett land i vilket man talar engelska.

Man lyckades fånga Nalle Puh och halva hans offer på bild strax efter dådet.

2 kommentarer: