söndag 27 november 2011

Hårdrock 2

Känns som om helgens mini-tema blir hårdrock.

I mitt förra inlägg pratade jag lite om olika musiksmaker, främst hårdrock. Som sagt kan man klä sig på olika vis för att representera sin musik. Man kan även välja att vara på ett visst sätt. De som är dedikerade till Hip-Hop har exempelvis stora byxor och tröjor. Vid en busshållplats en gång för flera år sen stod jag, min mormor och en man som nog lyssnade på hip-hop om man ska döma av hans klädstil. Han var mörkhyad, hade väldigt stora kläder och väldigt stora hörlurar. Min mormor "E" som stod sidanom mannen drog honom i ärmen varpå mannen avlägsnade sina hörlurar för att höra vad den gamla damen ville: - "Du måste vara stolt över dig själv som gått ner så mycket i vikt" sa min mormor. Den mörkhyade mannen sa ingenting, men jag tror att han rodnade lite. Det var dock svårt att se eftersom han som sagt var mörk.

Hip-hopare går ofta med ett haltande steg eftersom de vill låtsas att de blivit skjutna. De pratar ofta med slang/böjning och har konstiga handslag med likasinnade.

Åter till hårdrock. Hårdrockare tycker inte om idrott och sådana aktiviteter som är bra för ens hälsa. De vill mest head-banga och liknande, något jag inte tror man blir särskilt smart av.

En tidningsartikel med en hårdrockare kommer här.

/LD

5 kommentarer:

  1. Rune gillar hårdrock det är tufft att vara en hårdrockre hiphoppare är svaga

    SvaraRadera
  2. Lille-Danne håller överlag med. Techno är dock tuffast.

    SvaraRadera
  3. Hårdrock är bra, har och är en metalbabe, riktigt snygg och sexig.

    SvaraRadera
  4. Rune vill träffa snygg rune är en riktig tuffing

    SvaraRadera
  5. Keep on dreaming
    Jag tillhör flickpappan

    SvaraRadera