onsdag 16 november 2011

Gästinlägg: Ett minne av världens bästa hund.

Av alla varelser som Lille-Danne någonsin stött på (och det är väldigt många eftersom han jobbat i djuraffär) så är det bara ett djur som har överträffat honom eller åtminstone orkat hålla jämna steg. Endast ett djur har lyckats springa ifatt Lille-Dannes tennisbollskast inom 1,5 minuter efter landning. Detta är hunden Edi. Han var väldigt fin och hade ett hjärta av guld, samtidigt som han var den enda hittills värdiga träningspartnern. Det enda djur som Lille-Danne haft samma tycke för (genom all tid) är katten Skallen, Lille-Dannes egen. Han lever än, dock med Mutter som fodervärd. Lille-Dannes yrke kräver ibland att han är borta på hemligt uppdrag under lång tid, varför Skallen har det bättre hos Mutter. Kanske kommer ett inlägg om Skallen i framtiden.

Dagens inlägg är dock tillägnat Edi. Hade jag varit hund hade jag varit han, hade han varit människa hade han varit jag. Lille-Danne är, trots det halvfjantiga smeknamnet, en man med hjärta och känslor av stål/järn. När Edi dog förra sommaren var dock tårarna mycket nära. Vila i frid.

6 kommentarer:

  1. Kan bara instämma, det var en underbara vovve.

    SvaraRadera
  2. Man får tänka att han har det bra på de "de evigt gröna" där han ständigt får sniffa Alex i rumpan!!!

    SvaraRadera
  3. Rune gillar håra och tuffa hundar är själv känd som dobbermannen

    SvaraRadera
  4. toööa em jackrussell

    SvaraRadera
  5. Edi var en lydig hund, t om jag hade pli på honom.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar hundar, de är så trofasta

    SvaraRadera