onsdag 6 april 2011

Handväskor 1

Vad är inne och vilka trender gäller angående handväskor.
Det är ett av de få ämnen som jag inte behärskar fullt ut, utan här fick jag ta hjälp av min "gode" vän, tillika väskexpert, Jean-Pierre ibn hoommo ibn tamigidalen. Ja han är fransman och bajspackare och egentligen är han ingen god vän, men i mitt yrke måste jag tyvärr även umgås med sådana. Jean-Pierre kan inte svenska så det är ingen risk att han läser det här.
Jean-Pierre går själv runt med en handledsväska (en så kallad bögslunga) från 70-talet för män. I alla fall enligt Jean-Pierre är det de här handväskorna som gäller.
För kvinnor, alla väskor som börjar på bokstaven G, t.ex. Gucci, m.fl. För män ska det vara väskor som börjar på bokstaven H, t.ex. det självklara valet Hugo Boss, för de män som verkligen vill ha en handväska.

2 kommentarer: