tisdag 5 april 2011

Förkyld

FlickPappan har dragit på sig en elak bacill, tror att jag fick den på den senaste SMS-festen jag bevistade i helgen, kan också har varit något som Frau släpade med sig hem från sitt umgänge med vissa delar av den kvinnliga kändiseliten i lördags. Men jag tror inte det eftersom det enbart var väletablerade socitetslejon som befann sig på tillställningen.
Det som inträffade mig var att ett par franska smygbögar smög sig upp jämsides med mig och hann med att slicka mig i örat innan jag upptäckte dem. Kan säga som så, att det finns två franska smygbögar mindre i världen nu.
Efter denna händelse har jag varit allmänt hängig och snörvlig, och som alla vet, att då en riktig man är förkyld är detta lika med en nära dödenupplevelse. Tyck synd om mig.

7 kommentarer:

  1. Oj, stackare!
    Franska smygbaciller kan vara väldigt elaka och långvariga, men har hört från säkra källor att några munnar Underberg och Macallan med säkerhet tar bort dessa :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, skönt att det är någon som brys sig, Frau skäller mest på mig och tycker att jag är ynklig.
    Tipset brukar funka men dessa franska baciller är av det svårare slaget.

    SvaraRadera
  3. Stackars lille dig, vill du att jag kommer med lite varm soppa.

    SvaraRadera
  4. Det hade varit gott med lite varm soppa, gärna kräftsoppa med vitlökskrutonger.

    SvaraRadera
  5. Hoppas frau är extra snäll nu när du är sååååååå sjuk

    SvaraRadera
  6. Ja det e nog något efter som att FPs åk inte var på plats, har truckat förbi x antal ggr dom senaste dagarna med den manliga röda 523an.

    SvaraRadera
  7. Frau är aldig snäll då jag lider av franska baciller.

    Bra att Senna har koll på mitt åk, har hänt att någon annan har tagit min plats.
    Kan du lyfta bort honom.

    SvaraRadera