söndag 17 april 2011

FlickPappan sjuk

FlickPappan åkte på en öroninflammation i helgen, är ett erkänt skickligt öronbarn, har haft ett hundratal öroninflammationer. FlickPappan är inte så mycket för sjukhus och dylika ting, trender och mode på dessa anläggningar är inte uppdaterade, har sett likadant ut under många år. I alla fall, efter påtryckningar från Frau, denna dominanta kvinna, begav sig FlickPappan till akuten på Kristianstad sjukhus tidigt på lördagsmorgonen, ett fåtal personer före och inga efter mig i kö. Som vanligt var inredningen av det spartanska slaget, väggar och tak gapade tomma från konst, de var bara vita. Ett fåtal inredningstidningar fanns, samtliga var dock gamla.
Efter cirka en timmes väntan fick jag tillträdde till det innersta, en sjuksköterska modell äldre kvinna tog hand om mig, iklätt den vanliga vita dräkten. Första frågan var, vad jag tillhörde för sjukvårdsdistrikt, jag svarade Tollarp. Då måste du köra till VC i Näsby, vi kan inte ta hand om dig här fick jag till svar.
Du får gå en runda på stan och sedan sätta dig i kö på VC i Näsby, fortsatte hon. Kan du inte bara titta mig i örat och skriva ut något frågade jag. Nej fick jag till svar, du måste köra till Näsby. Så fan heller sa jag, då kör jag hem.

Sjukvård i Sverige på 2000-talet vad fan är det. Dom kunde inte titta mig i örat och skriva ut något mot det.

Smärta det härdar. Alla som haft öroninflammation vet vilken smärta det är.

8 kommentarer:

  1. Är det ingen som tycker synd om mig.

    SvaraRadera
  2. Lite för att Frau skällde på dej!! (arga bigga) Man kan inte lita på dom i vit rock. Har ju varigt där x antal ggr den senaste tiden med små trollen och blivigt hem skickad. För jävligt när det är barn som behöver Hjälp!

    SvaraRadera
  3. Jo, jag tycker mycket synd om dig. Och jag håller med senna, angående sjukvården, att det är för jävligt när det är barn som behöver Hjälp.

    SvaraRadera
  4. Du skulle kommit till mig hade fixat detta lilla problem och jag skiter i vad du tillhör,

    SvaraRadera
  5. Skönt att se att det är några som brys sig om mig.

    SvaraRadera
  6. Det är inte ofta som Fru Karlzone kommenterar nu för tiden.

    SvaraRadera
  7. Tyvärr så är det såhär det ser ut i dagens sjukvård. Det är inte speciellt roligt för oss som arbetar där heller att behöva ta emot skäll och andra otrevligheter från missnöjda patienter. Vi försöker göra det bästa av det vi har att utgå ifrån.Tyvärr sitter dom fina herrarna som bestämmer hur allt ska vara uppe på sina höga hästar och vägrar titta ner för att se hur allting rasar. Det är sjukhuspersonalen och patienterna som drabbas. Patientsäkerhet hör man mycket om men den finns snart inte att uppbringa någonstans.

    SvaraRadera
  8. Oj då, ska detta likna någon form av ursäkt från sjukvården, som känd FlickPappan skall man få vård direkt.

    SvaraRadera