söndag 9 oktober 2011

Varför fet

Varför vill folk vara feta, vem gillar feta människor, varför är personer feta. Så många människor väljer att trycka i sig onyttigheter efter onyttigheter för att sedan slå sig ner framför TV’n och jäsa. Skönt att slappa, säger de feta andfått och trycker sedan i sig en tredje semla samtidigt som de tittar på bandade repriser av Bonde Söker Fru.
Varför väljer så många människor världen över att smäda sina kroppar och lägga på sig otaliga extrakilon jämt och ständigt. Man blir ju ful, oattraktiv, svettig, osexig, vedervärdig, motbjudande och framför allt fet. Nu vet jag att alla inte kan vara lika snygga och välbyggda som FlickPappan och Heins Hallonen, men att vara fet borde, fan i mig, vara en dödsynd, frosseri är ju en dödsynd. I hela mitt liv har jag gått runt och avfärdat tjockisar som motbjudande, fula varelser utan något som helst intellekt, något som jag fortfarande gör.
Jag har under alla dessa år ofta funderat på varför feta personer existerar och varför. Och idag kom jag på det.
En fet människa är svår att kidnappa, och att med flit göra sig själv svår att kidnappa, det är ju rent ut sagt genialt. Dom jävla tjocksmockarna är inte så dumma som de ser ut trots allt.
Men, avslutningsvis vill jag ändå understryka att jag fortfarande hatar de uppsvällda tjockisarna så mycket att det inte går att beskriva i ord. De må vara svåra att kidnappa, men det är inte omöjligt.

2 kommentarer:

  1. Har varit iväg på en liten sex, solsemester, menar jag med min syster
    Du skulle varit med, då hade vi kunnat ta hand om dig ordentligt.

    Feta människor är inte vackert, tackar vet jag vältrimmade som du och jag.

    SvaraRadera
  2. Varför blev jag inte medbjuden då. Hade gärna tagit hand om dig och din syster.

    SvaraRadera