torsdag 20 oktober 2011

fetttt

FlickPappan har läst en av våra större kvällstidningar, och jag kan inte hjälpa att fråga mig själv, är jag en ond människa, svar NEJ. Jag har massor med empati för människor som har det svårt och blir nästan tårögd när det går bra för någon. Men när jag läser och hör om alla dessa fetto som får hjälp, blir jag bara förbannad.
Det är likadant om man ser på tv program där feta människor får hjälp med operationer, personliga tränare etc. etc. det finns ett antal sådana progam på teve nu för tiden. 
Dessa fetto går ner i vikt och blir normala, men sedan går dom upp i vikt igen, förstår dom inte att man måste fortsätta leva sunt.
Har man gått ner i vikt, kan man inte börja äta chips och sluta motionera, man blir faktsiskt fet av skitmat och av att inte träna.
Det största fettolandet torde vara Amerika, där nästan alla ”lider” av fetmasjukdom, man kan undra, har dom patent på den sjukdomen eller.
Forska på feta människor och rädda U-länderna, hur många har sett en fet afrikan egentligen. För det kan väl inte bero på att man äter fel mat och inte motionerar som gör att man blir fet.

1 kommentar: