torsdag 8 september 2011

En vecka

FlickPappan är ju som ni alla vet, en extremt upptagen person, något som har märkts på antalet blogginlägg sista tiden. För att ni ska förstå hur hårt upptagen FlickPappan är, kommer här ett exempel på hur en vanlig vecka kan se ut. Genomgående för alla dagar är uppstigning klockan 03.30 för ett 1.5 timmes stenhårt träningsprogram, se tidigare inlägg, fysiskt träning är ett naturligt inslag i FlickPappans vardag. Vanliga träningsupplägg är, armhävningar på krossat glas, välta kor, springa barfota i granskog etc. etc. etc. Efter träning ska det tvagas och stylas, Juan hjälper mig, torka sig med ett stort leccablock efter iskall dusch är bra och manligt.
I alla fall, denna vecka.
Måndag: Kör till mitt konsultuppdrag inom anläggningsbranschen där jag är chef för ett järnvägsjobb på ca 500 miljoner, kändislunch med Vince Neil, planlägga en trädgård åt drottningen av Tibet, hemåt för att bygga på vårt nya castle.
Tisdag: Flyg till Stockholm, SMS-träffar på Arlanda hela dagen, hånglade upp en hästflicka vid namn Johanna lite grann vid lunch, en snabbträff med Vickan för att diskutera lite namn på den framtida kronprinsen/prinssessan. Hemåt med flyget på kvällen, jakt med slö sked i skogen stor del av kvällen/natten.
Onsdag: Åter till mitt konsultarbete i Malmö, misshandlade två arbetslösa vid frukost, en del möte vid lunch, misshandlade en neger på eftermiddagen. En snabbvisit till Köpenhamn för att skriva kontrakt med Flemming Jörgensen. Hemåt för Childs fotbollsträning, bygga hus samt titta på True Blood.
Torsdag: Åter till Malmö, gått runt och pekat med hela handen större delen av dagen. Hemåt för säsongens första herrträff i Linderöd. Nobbat en sexuell invit från Carola. En lugn dag faktisk.
Fredag: Ska köra till Malmö igen, på schemat står frukostfika med Reinhard, en tysk mediemogul som är bög, tillsammans ska vi misshandla en fransk bög vid namn Pierre. Hem vid lunch för att slänga upp takpannor på nybygget. Troligen sex flaskor vin på kvällen samt ut och jaga älg med en rostig gaffel.
Lördag: Child ska ha kalas, större delen av 2 generationskändisinneelit dyker samt en flock wannabes, i stort sett hela skolan är bjudna. Tänkte engagera kidsen i takpanneläggning, bungygump samt trädfällning. Själv ska jag måla nybygget, ta ett lavemang eller två, dricka underberg och öl. På kvällen är det kändiskräftskiva med uppträdande av Peter Jöback eller Pierre Jöback. Eventuellt dyker Shavna och Kylee upp också.
Söndag: En snabbvisit till Italien och Monzabanan för att titta på F1 står på programmet denna dag. Blir säkert en hel del mingel och champagne också, kanske något upphånglande med. Flygresa hem och ny vecka.

En vecka i FlickPappans liv.

5 kommentarer:

  1. Jag kan intyga att fp flesta veckor ser ut så likt mina då jag ofta är med fp på och tränar på morgonen vid 03,30 innan mina egna chefs o konsult uppdrag börjar.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det ser ut att finnas en del luckor
    ,tex på fredagen så har du ju inget mellan lunch och vindrickandet jag tycker nog att lite mer bloggtid kan läggas in

    Hepp
    Helena Leo

    SvaraRadera
  3. Pannläggning, räknas inte det som sysselsättning.
    För tillfället är det bloggen som får lida.

    SvaraRadera
  4. Det verkar som om du har svårt att få tid till att smörja upp mig, jag längtar så.
    En bild på min rumpa till höger.

    SvaraRadera
  5. Var är du, saknar dig, vill ha dig, kom och ta mig.

    SvaraRadera