fredag 17 juni 2011

Favorit 6

Inlägget om vår kära stallflicka Tina Fröjd från den 22/3 är ett av de mest önskade, även inlägget om stallflickan Nettan Van Der Sen har fått många röster.

Då jag och Frau und Child även har ett stuteri, Stuteri Höglyckan, har vi behov av stallflickor, jag har tjatat länge på Frau att det ska vara två 17-åriga flickor med toppiga bröst men det har inte fått gehör.
I alla fall, sedan 6 månader tillbaka har vi en stallflicka, Tina Fröjd, som även har sin häst, Pralin, hos oss. Fröken Fröjd är en väldigt stilmedveten ung dam, alltid välfriserad och klädd i moderiktiga stallkläder. tyvärr är fröken Fröjd inte 17 år utan 22 år, hur det är med mitt andra krav, vet jag inte. Fröken Fröjd är en utomordentligt bra stallflicka, hon är här mycket och hjälper min Frau med hästarna, rider sin egen häst samt kör på träning med min Frau.
Förutom sitt arbete som stallflicka har fröken Fröjd ett yrke sidan om som designer inom billackeringsindustrin, det är hon som tar fram de flesta nya trender och influenser.
FlickPappan med familj uppskattar verkligen fröken Fröjd, t.ex. då vi var på skidsemester, bodde fröken Fröjd i vårt residens och skötte marktjänsten såsom utfordring av djur, speciellt mina vilda småfåglar hade det extra bra då fröken Fröjd skötte om dem, dom fick komma in på kvällen och sova i sängen.
Jag vet inte om jag ser fröken Fröjd som en andra fru eller som en extra dotter, hon är lite ung för det här med fru samt att jag inte är inne på det här med bigami. Som en extra dotter, är hon lite för gammal. Fröken fröjd får gå som en tremänning eller syssling.
Den ende som lider lite av att fröken Fröjd har kommit in i våra liv är Juan, han är helt enkelt avundsjuk eftersom fröken Fröjd får bo i huset och han bor i vedskjulet.
Orginalkommentarer se orginaldatum 22/3 för publicering.

5 kommentarer:

  1. Skulle gärna vara stallflicka hos flickpappan, då hade jag fått rida mycket.

    Hihi

    SvaraRadera
  2. Hos oss hade du fått rida en hel del, det verkar som om du gillar det.

    SvaraRadera
  3. Mmmmmmmmmmmmm det är det.

    Favoriten.

    SvaraRadera
  4. Jaså, tänk att så många tjejer är tosiga i hästar.

    SvaraRadera