lördag 11 juni 2011

Favorit 4

Ett inlägg om jakt från den 26/2 för de som tycker att det är kul, dock är jakt enligt FlickPappan något mer manligt än att sitta och dricka kaffe och skjuta lerduvor.

Det finns främst två varianter på denna jaktteknik, nämligen smygjakt och gömseljakt, båda med samma resultat, dött byte i detta fall vildsvin, så kallat halalslaktat djur. Smygjakt är som namnet låter, ålning medes hasning tills ett byte hittas, gömseljakt, då har jag tidigare rekat ett place och gömmer mig tills bytet dyker upp. En tredje variant är att jag helt enkelt springer runt i skogen tills jag hittar ett byte, men den här varianten använder jag ytterst sällen. Den här varianten kallas för springjakt.
I alla varianterna gäller det att iklädda sig i ett moderiktigt höftskynke av något självdött djur, gärna en jak. Efter att Juan fixat till håret samt smort in mig med diverse krämer, beväpnar jag mig med en sked av storleken matsked. Var har jag då skeden undrar vän av ordning, jo på ett mörkt ställe där solen aldrig skiner.

Hur går då själva avlivningen till: Efter att ett vildsvin har dykt upp, springer jag efter det och fångar djuret, brottar ned svinet, tar fram min sked och börjar fila på strupen med en j"""a hastighet, efter någon timme, avlider vildsvinet av ren uttråkning. Svårare är det inte.
Ni som använder skjutvapen borde pröva på detta sätt att jaga. Ett mycket mer manligt sätt att jaga på, djuret har trots allt en minimal chans att komma undan.


Obs, det är ingen lokal kändis, även om det liknar.

Orginalkommentarer kan läsas på orginalinlägget från den 26/2.

2 kommentarer:

  1. Skulle gärna vilja se den eminenta flickpappan i höftskynke.
    Är det en syn för gudar.
    Smörja in flickpappan kunde varit trevligt det med.

    SvaraRadera
  2. Allt klär en skönhet, dvs. FlickPappan är snygg i allt.
    Smörja in mig, hmm, det är få förunnat att göra det.

    SvaraRadera