söndag 26 juni 2011

Favorit 9

Många har frågat mig om min tro och från min uppdragslista Dag 9 skulle jag skriva om detta, passar bra med favorit 9 då, inlägget från alla hjärtans dag 14/2.

Som trendkille måste jag ibland skifta religös övertygelse, allt efter vilken religon som är inne för tillfället. På senare år har jag dock startat en egen religon, jag är ju trots allt den störste trendsättarern som mänskligheten har skådat. Religonen har jag döpt till Sagaismen, vissa influenser har jag hämtat från forntida asatro såsom blot, galder och sejd. Ett exempel på hur en sejd kan se ut finns nedan.

En þik síða kóðu
Sámseyu í,
ok draptu á vétt sem völur;
vitka líki
fórtu verþjóð yfir,
ok hugða ek þat args aðal.


I min ungdom var jag under en kort period troende ateist, ett tag var jag också medlem av Satans folk, en armerikansk folkkyrka, WASP. Jag var ledare för dess svenska gren, VÄSF, och hade 666 utövare. Andra religoner som jag har bekänt mig till är Buddism, Hinduism, självklart Kristendom samt ett flertal mindre afrikanska stamreligoner så som Ifa, Lebe' och Twe.
En religon som jag föraktar är ju självklart Islam, detta av tämligen uppenbara skäl som inte lämpar sig att skriva om här, då sinnesslöa och andra imbecilla som tillber denna djävulens avkomma till religon kan få för sig saker såsom dödshot mm.
Åter till min egen religon Sagaismen, denna religon går ut på att sprida glädje genom att anordna fester, nyttja sig av rusdrycker och umgås med sina vänner och bekanta. I dagsläget har den cirka 37% av befolkning i världen med mig som obergruppenfuhrer.
Vill avsluta med några bibelcitat som passar in på min religon.
När ni åkallar mig och ber till mig skall jag lyssna på er. När ni söker mig skall ni finna mig. Ja, om ni helhjärtat söker efter mig skall jag låta er finna mig, säger Flickpappan.
   Jeremia 29:12-14a
Var och en som åkallar FlickPappans namn skall bli räddad.
   Joel 2:32
Tiden är inne, FlickPappans rike är nära. Omvänd er och tro på budskapet.
   Markusevangeliet 1:15

1 kommentar: